Knowledge

ပံုမွန္(၈) နာရီ အိပ္စက္ျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေတြ႔ၾကံဳခံစားလာရမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္…..

Zawgyi Font :

ေလ့လာခ်က္တစ္ခုမွာဆိုထားတာက ပံုမွန္တစ္ေန႔(၈) နာရီအိပ္စက္ျခင္းဟာ အပန္းေျဖရံုသက္သက္တင္မဟုတ္ပဲ လူ႔က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳေစႏိုင္ေၾကာင္း Brightside အရ သိရပါတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့အခါ လူရဲ႕ စိ္တ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ခံစားမႈပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးေတြကို ျပင္းထန္စြာ ထိခိုက္ေစပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ဟာ အိပ္ေရးမ၀တဲ့အခါ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းအင္ေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းလာၿပီး မွတ္သားမႈအားနည္းလာပါတယ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ေတြ႔ရွိလာတဲ့အခ်က္က လူေတြဟာ အိပ္ေနစဥ္မွာ သတင္းအခ်က္အလက္အသစ္ေတြကို အစီအစဥ္တက်လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ညဘက္မွာ ေကာင္းေကာင္းအနားယူၿပီးတဲ့အခါ မနက္က်ရင္ ပိုေနလို႔ထိုင္လို႔ ေကာင္းၿပီး အသစ္အသစ္ေတြကို ပိုမိုမွတ္မိလြယ္ပါတယ္။

တစ္ညလံုးအလံုေလာက္အနားယူထားတာေၾကာင့့္ စိတ္စုစည္းမႈနဲ႔ ျပႆနာေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ေတြဟာလည္း အျမင့္ဆံုးအဆင့္ကို ေရာက္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။။ အေတြးေတြရွင္းေနသလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကိုလည္း ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွာပါ။

အိပ္ေရး၀ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ထပ္ေကာင္းတဲ့အခ်က္တစ္ခုက ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုလည္း အလြယ္တကူ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ အိပ္ေနစဥ္မွာ လက္ပ္တင္လို႔ေခၚတဲ့ ေဟာ္မုန္းတစ္မ်ိဳးကို ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေဟာ္မုန္းက လူဟာ ဗုိက္ျပည့္ေနၿပီလား ဆာေနေသးလားဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ကို ေျပာပါတယ္။ တကယ္လို႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ လံုေလာက္တဲ့ အနားယူမႈသာ မရဘူးဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္နရီဇယားဟာ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားမွာျဖစ္ၿပီး အစားအေသာက္ေတြကို ပိုမိုခံုမင္လာတတ္ပါတယ္။

သိပၸံပညာအရဆိုရင္ လူဟာ အိပ္ေရး၀တဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလ်ာ့က်ေစရံုတင္မကပဲ ေသြးဖိအားတိုးတာနဲ႔ ကိုလက္စထေရာတက္တာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္တာမ်ားရင္ေတာ့ ႏွလံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာအမ်ားအျပားကို ေတြ႔ရႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ေန႔(၈) နာရီ လံုေလာက္ေအာင္ အိပ္စက္ျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးအမ်ားအျပားကို ရေစတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္စက္ျခင္းျဖင့္ ေတာ္တန္ရံု အာဂႏ ၱဳေရာဂါေတြ မ၀င္ေရာက္ႏို္င္ပဲ ကိုယ္ခံအားေကာင္းတာ၊ မ်က္ႏွာနဲ႔ အသားအရည္ေကာင္းတာစတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအျပင္ ဆီးခ်ိဳျဖစ္ပြားမႈကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

Source : Brightside

Photo : Dean Drobot

Unicode Font :

လေ့လာခကြျတစျခုမှာဆိုထားတာက ပုံမှနျတစျနေ့(၈) နာရီအိပျစကျခွငျးဟာ အပနျးဖွရေုံသကျသကျတငျမဟုတျပဲ လူ့ကနြျးမာရေးကို အထောကျအကူပွုစနေိုငျကွောငျး Brightside အရ သိရပါတယျ။ အိပျရေးပကြျတဲ့အခါ လူရဲ့ စျိတျပိုငျးဆိုငျရာ၊ ခံစားမှုပိုငျးဆိုငျရာနဲ့ ရုပျပိုငျးဆိုငျရာ ကနြျးမာရေးတှကေို ပွငျးထနျစှာ ထိခိုကျစပေါတယျ။

လူတစျယောကျဟာ အိပျရေးမဝတဲ့အခါ မှတျဉာဏျစှမျးအငျတှေ ခြို့ယှငျးလာပွီး မှတျသားမှုအားနညျးလာပါတယျ။ သိပ်ပံပညာရှငျတှေ တှေ့ရှိလာတဲ့အခကြျက လူတှဟော အိပျနစေဉျမှာ သတငျးအခကြျအလကျအသစျတှကေို အစီအစဉျတကလြုပျဆောငျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ လူတစျယောကျဟာ ညဘကျမှာ ကောငျးကောငျးအနားယူပွီးတဲ့အခါ မနကျကရြငျ ပိုနလေို့ထိုငျလို့ ကောငျးပွီး အသစျအသစျတှကေို ပိုမိုမှတျမိလှယျပါတယျ။

တစျညလုံးအလုံလောကျအနားယူထားတာကွောငျ့့ စိတျစုစညျးမှုနဲ့ ပွဿနာဖွရှေငျးနိုငျတဲ့ စှမျးရညျတှဟောလညျး အမွငျ့ဆုံးအဆငျ့ကို ရောကျနမှောဖွစျပါတယျ။။ အတှေးတှရှေငျးနသေလို ဆုံးဖွတျခကြျတှကေိုလညျး မွနျမွနျဆနျဆနျ လုပျဆောငျနိုငျမှာပါ။

အိပျရေးဝခွငျးနဲ့ ပတျသကျလို့ နောကျထပျကောငျးတဲ့အခကြျတစျခုက ခန်ဓာကိုယျအလေးခြိနျကိုလညျး အလှယျတကူ ထိနျးသိမျးနိုငျမှာ ဖွစျပါတယျ။ လူတှဟော အိပျနစေဉျမှာ လကျပျတငျလို့ခေါျတဲ့ ဟောျမုနျးတစျမြိုးကို ထုတျလုပျပါတယျ။ အဲ့ဒီဟောျမုနျးက လူဟာ ဗိုကျပွညျ့နပွေီလား ဆာနသေေးလားဆိုတာ ခန်ဓာကိုယျကို ပွောပါတယျ။ တကယျလို့ လူတစျယောကျဟာ လုံလောကျတဲ့ အနားယူမှုသာ မရဘူးဆိုရငျ ခန်ဓာကိုယျနရီဇယားဟာ ဟနျခကြျပကြျသှားမှာဖွစျပွီး အစားအသောကျတှကေို ပိုမိုခုံမငျလာတတျပါတယျ။

သိပ်ပံပညာအရဆိုရငျ လူဟာ အိပျရေးဝတဲ့အခါ စိတျဖိစီးမှုကို လြော့ကစြရေုံတငျမကပဲ သှေးဖိအားတိုးတာနဲ့ ကိုလကျစထရောတကျတာကိုလညျး ကာကှယျပေးတယျလို့ ဆိုပါတယျ။ အိပျရေးပကြျတာမြားရငျတော့ နှလုံးနဲ့ ပတျသကျတဲ့ ပွဿနာအမြားအပွားကို တှေ့ရနိုငျပါတယျ။ တစျနေ့(၈) နာရီ လုံလောကျအောငျ အိပျစကျခွငျးဟာ ခန်ဓာကိုယျအတှကျတော့ ကောငျးကြိုးအမြားအပွားကို ရစတောပဲဖွစျပါတယျ။ ဒါ့အပွငျ လုံလုံလောကျလောကျ နှစျနှစျခွိုကျခွိုကျအိပျစကျခွငျးဖွငျ့ တောျတနျရုံ အာဂန ်တုရောဂါတှေ မဝငျရောကျနိုျငျပဲ ကိုယျခံအားကောငျးတာ၊ မကြျနှာနဲ့ အသားအရညျကောငျးတာစတဲ့ အကြိုးကြေးဇူးတှအေပွငျ ဆီးခြိုဖွစျပှားမှုကိုလညျး ကာကှယျပေးနိုငျကွောငျး သိရပါတယျ။

Source : Brightside

Photo : Dean Drobot

 

Comment here