Health

အားနည္းေနရင္ အားျပန္ျပည့္ေအာင္ ဘာေတြစားသင့္လဲဆိုတာကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္…..

Zawgyi Font :

ခႏၶာကုိယ့္အားနည္းေနရင္ ေရာဂါအလြယ္တကူျဖစ္တတ္သလို ခဏခဏလည္း ေနမေကာင္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕ အားနည္းရတာလဲဆုိေတာ့ အာဟာရျပည့္ဝတဲ့ အစားအစာေတြ လုံံေလာက္ ေအာင္မစားလုိ႕၊ အိပ္ေရးမ၀လုိ႕၊ ေရေသာက္နည္းလုိ႕၊ အစားပုံမွန္မစားလုိ႔ ၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလုိ႕ စတာေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္အားရွိေအာင္ အာဟာရရွိတဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးပါ။ အားနည္းေနရင္ေတာ့ အားျပန္ျပည့္ေအာင္ ဒါေတြကို စားသင့္ပါတယ္။

(၁) ငွက္ေပ်ာသီး

Photo : shutterstock

ငွက္ေပ်ာသီးမွာ sucrose, fructose နဲ႕ glucose တုိ႕ပါ၀င္တာေၾကာင့္ သင့္ကုိ အားျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါအျပင္ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ အားျဖစ္ေစမယ့္ အခ်ိဳဓာတ္နဲ႕ potassium တုိ႔ပါ၀င္ပါေသးတယ္။ ငွက္ေပ်ာ္သီးက အမွ်င္ဓာတ္ပါတာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ေသြးထဲက glucose level ကုိထိန္းေပးထားပါေသးတယ္။

  • အားနည္းတုိင္း ငွက္ေပ်ာသီး တစ္လုံးကေန ႏွစ္လုံးစားေပးပါ။ ငွက္ေပ်ာ္သီးကို ဒီအတုိင္းမစားခ်င္ရင္ ေဖ်ာ္ရည္ နဲ႕ smoothie လုပ္ေသာက္လည္းရပါတယ္။
  • ေန႕တုိင္း တစ္ရက္ကို ႏွစ္ၾကိမ္ ငွက္ေပ်ာသီး အမွည့္ကို ပ်ားရည္(စားပဲြတင္ဇြန္း ၁ ဇြန္း) နဲ႕ေရာစားမယ္ဆုိရင္ အားရွိေစတာေၾကာင့္ သင့္ကို အားနည္းျခင္းကေန ကာကြယ္ေပးတယ္။

(၂) ႏြားႏုိ႕

Photo : shutterstock

        ႏြားနုိ႕ကေတာ့ အားျပန္ျပည့္ေစတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆုံးပါ။ ႏြားႏုိ႕မွာ ဗီတာမင္ ဘီ နဲ႕ calcium အမ်ားဆုံးပါ၀င္တာေၾကာင့္ ႏြားႏုိ႕ကို ေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။

  • အားနည္းေနျပီးဆုိတာနဲ႕ ႏြားႏုိ႕ပူေလးတစ္ခြက္ ထဲမွာ ပ်ား (လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၁ဇြန္း) ကုိထည့္ျပီးေသာက္ေပးပါ။

(၃) သရက္သီး

Photo : shutterstock

သရက္သီးကိုစားေပးရမယ္ဆုိလုိ႕ မယုံဘူးမျဖစ္ပါနဲ႕။ သရက္သီးမွာက  vitamins ရယ္၊ သတၱဳဓာတ္ရယ္ နဲ႕ antioxidants တုိ႕ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တဲ့အတြက္ က်န္မားေရးနဲ႕ညီညြတ္ပါတယ္။ ဒါအျပင္ အမွ်င္ဓာတ္ ၊ potassium ၊ magnesium နဲ႕ copper တုိ႕လည္းပါ၀င္ပါေသးတယ္။

  • သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ေပးျခငး္က အားကိုျပန္ျပည့္ေစတာမို႕ အားနည္းတဲ့အခါတုိင္းေသာက္ေပးပါ။

(၄) ၾကက္ဥ

Photo : shutterstock

ၾကက္ဥစားေပးျခင္းကေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ၾကက္ဥမွာ အာဟာရျပည့္၀တဲ့ protein ၊ iron ၊ vitamin A ၊ folic acid ၊ riboflavin နဲ႕ pantothenic acid တုိ႕ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ၾကက္ဥဟာ အေကာင္းဆုံးပါ။ ကေလးငယ္ေတံကို ေက်ြးေပးသင့္ပါတယ္။

  • ေန႕တုိင္းၾကက္ဥ တစ္လုံးစားေပးပါ။ ၾကက္ဥကို မက်က္တက်က္ေၾကာ္တာတုိ႕၊ ၾကက္ဥျပဳတ္တုိ႕ ၊ omelet လုပ္တာတုိ႕ျဖင့္လည္းလုပ္စားလုိ႕ရပါတယ္။

Source : Healthlife

Photo : Google

Unicode Font :

ခန်ဓာကိုယျ့အားနညျးနရေငျ ရောဂါအလှယျတကူဖွစျတတျသလို ခဏခဏလညျး နမေကောငျး ဖွစျတတျပါတယျ။ ဘာဖွစျလို့ အားနညျးရတာလဲဆိုတော့ အာဟာရပွညျ့ဝတဲ့ အစားအစာတှေ လုံံလောကျ အောငျမစားလို့၊ အိပျရေးမဝလို့၊ ရသေောကျနညျးလို့၊ အစားပုံမှနျမစားလို့ ၊ စိတျဖိစီးမှုမြားလို့ စတာတှေ ကွောငျ့ဖွစျတယျ။ အဲ့ဒါကွောငျ့ ခန်ဓာကိုယျအားရှိအောငျ အာဟာရရှိတဲ့ အစားအစာတှကေို စားပေးပါ။ အားနညျးနရေငျတော့ အားပွနျပွညျ့အောငျ ဒါတှကေို စားသငျ့ပါတယျ။

(၁) ငှကျပြောသီး

ငှကျပြောသီးမှာ sucrose, fructose နဲ့ glucose တို့ပါဝငျတာကွောငျ့ သငျ့ကို အားဖွစျစပေါတယျ။ ဒါအပွငျ ငှကျပြောသီးမှာ အားဖွစျစမေယျ့ အခြိုဓာတျနဲ့ potassium တို့ပါဝငျပါသေးတယျ။ ငှကျပြောျသီးက အမြှငျဓာတျပါတာကွောငျ့ သငျ့ရဲ့သှေးထဲက glucose level ကိုထိနျးပေးထားပါသေးတယျ။

  • အားနညျးတိုငျး ငှကျပြောသီး တစျလုံးကနေ နှစျလုံးစားပေးပါ။ ငှကျပြောျသီးကို ဒီအတိုငျးမစားခငြျရငျ ဖြောျရညျ နဲ့ smoothie လုပျသောကျလညျးရပါတယျ။
  • နေ့တိုငျး တစျရကျကို နှစျကွိမျ ငှကျပြောသီး အမှညျ့ကို ပြားရညျ(စားပှဲတငျဇှနျး ၁ ဇှနျး) နဲ့ရောစားမယျဆိုရငျ အားရှိစတောကွောငျ့ သငျ့ကို အားနညျးခွငျးကနေ ကာကှယျပေးတယျ။

(၂) နှားနို့

နှားနို့ကတော့ အားပွနျပွညျ့စတေဲ့နရောမှာ အကောငျးဆုံးပါ။ နှားနို့မှာ ဗီတာမငျ ဘီ နဲ့ calcium အမြားဆုံးပါဝငျတာကွောငျ့ နှားနို့ကို သောကျပေးသငျ့ပါတယျ။

  • အားနညျးနပွေီးဆိုတာနဲ့ နှားနို့ပူလေးတစျခှကျ ထဲမှာ ပြား (လကျဖကျရညျဇှနျး ၁ဇှနျး) ကိုထညျ့ပွီးသောကျပေးပါ။

(၃) သရကျသီး

သရကျသီးကိုစားပေးရမယျဆိုလို့ မယုံဘူးမဖွစျပါနဲ့။ သရကျသီးမှာက  vitamins ရယျ၊ သတ်တုဓာတျရယျ နဲ့ antioxidants တို့ကွှယျဝစှာ ပါဝငျတဲ့အတှကျ ကနြျမားရေးနဲ့ညီညှတျပါတယျ။ ဒါအပွငျ အမြှငျဓာတျ ၊ potassium ၊ magnesium နဲ့ copper တို့လညျးပါဝငျပါသေးတယျ။

  • သရကျသီးဖြောျရညျသောကျပေးခွငျးက အားကိုပွနျပွညျ့စတောမို့ အားနညျးတဲ့အခါတိုငျးသောကျပေးပါ။

(၄) ကွကျဥ

ကွကျဥစားပေးခွငျးကတော့ အကောငျးဆုံးပါပဲ။ ကွကျဥမှာ အာဟာရပွညျ့ဝတဲ့ protein ၊ iron ၊ vitamin A ၊ folic acid ၊ riboflavin နဲ့ pantothenic acid တို့ပါဝငျတာကွောငျ့ ကွကျဥဟာ အကောငျးဆုံးပါ။ ကလေးငယျတေံကို ကြှေးပေးသငျ့ပါတယျ။

  • နေ့တိုငျးကွကျဥ တစျလုံးစားပေးပါ။ ကွကျဥကို မကကြျတကကြျကွောျတာတို့၊ ကွကျဥပွုတျတို့ ၊ omelet လုပျတာတို့ဖွငျ့လညျးလုပျစားလို့ရပါတယျ။

Source : Healthlife

Photo : Google

 

 

 

Comment here