Health

က်န္းမာေရးနဲ႔ျပည့္စံုဖို႔ အစိမ္းအတိုင္း စားဖို႔ရန္ မသင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

အခ်ိဳ႕အစားအစာေတြက အစိမ္းလိုက္စားသံုးဖို႔ ေဘးကင္းေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အစာေျခဖ်က္ဖို႔ ခက္ခဲတာေၾကာင့္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ကာ လူကို နာမက်န္းျဖစ္ေစပါတယ္။ အခုေဖာ္ျပေပးမွာကေတာ့ insider သတင္းဌာနကေန ေတြ႔ရွိလာတဲ့ အစိမ္းလိုက္မစားသင့္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ၾကက္ဥ

ၾကက္ဥစိမ္းေတြဟာ ဆာလ္မိုနယ္လာ ဘက္တီးရီးယားေတြကို သယ္ေဆာင္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဘက္တီရီးယားေတြ ေသဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ လံုေလာက္တဲ့အပူခ်ိန္ (၁၄၅) ဒီဂရီဖာရင္ဟိုက္မွာ အပူေပးၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တကယ္လို႔ မျဖစ္မေန ၾကက္ဥစိမ္းစားရမယ္ဆိုရင္လည္း ပိုးသတ္ထားတဲ့ ၾကက္ဥေတြကိုသာ စားသံုးသင့္ပါတယ္။

အာလူး

အာလူးေတြကို အစိမ္းလိုက္စားသံုးတဲ့အခါ ေလထတာနဲ႔ အစာအိမ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါတယ္။ အာလူးေတြမွာ အစာေျခဖ်က္ျခင္းကို ဟန္႔တားေပးတဲ့ ကစီဓာတ္ ေကာ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ အာလူးကို ခ်က္ျပဳတ္လုိက္တဲ့အခါမွသာ ဒီေကာ္ေတြဟာ ၿပိုကြဲသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာလူးေတြကို ပူေႏြးစြတ္စိုတဲ့ေနရာမွာ အခ်ိန္အၾကာၾကီးလည္း မထားသင့္ပါဘူး။ အာလူးေတြဟာ အစိမ္းေရာင္ဘက္ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ ဆုိလာႏိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ အဆိပ္ေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ အကယ္၍ အာလူးမွာ အစိမ္းေရာင္အစက္ေလးေတြ ေတြ႔ရင္လည္း မစားသံုးသင့္ပါဘူး။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဆိုလာႏိုင္းဟာ အစာအဆိပ္သင့္ေစတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏို႔

ပိုးမသတ္ရေသးတဲ့ ႏုိ႔ေတြကို အစိမ္းလိုက္ မေသာက္သံုးသင့္ပါဘူး။ အီလိုလိုင္ သို႔မဟုတ္ ဆာလ္မြန္နယ္လာေခၚတဲ့ ဘက္တီးရီးယားေတြ ပါ၀င္ႏိုင္ေျခမ်ားပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ စတိုးဆိုင္ေတြမွာ ေရာင္းတဲ့ႏို႔ေတြဟာ အပူေပးၿပီး ပိုးသတ္ထားတာေတြ မ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြက်ေတာ့လည္း ပိုးမသတ္ရေသးတဲ့ ႏို႔စိမ္းေတြကို ဒီတိုင္းေရာင္းတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္၀ယ္တဲ့ ႏို႔ကို ပိုးသတ္ၿပီးလား၊ မသတ္ရေသးဘူးလားဆိုတာ ေသခ်ာၾကည့္ၿပီးမွ ၀ယ္ယူေသာက္သံုးသင့္ပါတယ္။

အေညွာင့္မ်ား

ပဲပင္ေပါက္လိုမ်ိဳး ပဲေညွာင့္ေတြဟာ က်န္းမာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ဆိုၿပီး လူေတြက စားသံုးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပဲေညွာင့္ပင္ေတြမွာ အႏ ၱရာယ္မ်ားတဲ့ အီကိုလိုင္၊ ဆာလ္မြန္နယ္လာနဲ႔ လစ္စတီးရီယားလို ဘက္တီးရီးယားေတြ ပါ၀င္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအေညွာင့္ပင္ေတြဟာ ဘက္တီးရီးယားေတြ ေပါက္ဖြားရာေနရာျဖစ္တဲ့ ပူေႏြးစိုစြတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ရွင္သန္ၾကီးထြားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပဲေညွာင့္ေတြကို စားသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ရွိရဲ႕လား ေသခ်ာေရြး၀ယ္ဖို႔ ၀ယ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေရစင္စင္ေဆးကာ ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးသင့္ပါတယ္။

ခရမ္းသီး

ခရမ္းသီးစိမ္းတစ္လံုးမွာ အၾကမ္းျဖင္းအေနနဲ႔ ဆိုလာႏိုင္း(၁၁) မီလီဂရမ္ေလာက္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဆိုလာႏိုင္းဆိုတာကေတာ့ ပမာဏမ်ားမ်ား လူ႔ခႏၶာကိုယ္ထဲေရာက္တဲ့အခါ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အယ္ကာလိြဳက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရမ္းသီးစိမ္းကို ပမာဏမ်ားမ်ားစားသံုးခဲ့ရင္ အစာမေၾက၊ မူးေ၀ေအာ့အန္တာနဲ႔ ၀မ္းေလွ်ာ၀မ္းပ်က္တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ပြားေစႏိုင္ပါတယ္။

ၾကက္/၀က္အူေခ်ာင္း

ၾကက္အူေခ်ာင္း၊ ၀က္အူေခ်ာင္းေတြဟာ အာဟာရျပည့္၀တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ကို ဒီတိုင္းအစိမ္းလိုက္စားတာကေတာ့ အႏ ၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ ၾကက္/၀က္အူေခ်ာင္းေတြဟာ အဆင္သင့္စားလို႔ရတယ္ဆိုၿပီး အခ်ိဳ႕ေတြက မွားယြင္းမွာ မွတ္ယူၾကပါတယ္။ FDA အရ ထုတ္ပိုးထားတဲ့ ၾကက္/၀က္အူေခ်ာင္းေတြမွာ လစ္စတီးရီးယားလို႔ေခၚတဲ့ ဘက္တီးရီးယားပိုးေတြက အျပည့္ပါေနတတ္ပါတယ္။ ဒီဘက္တီရီးယားေတြဟာ အပူေပးမွပဲ ေသႏိုင္တဲ့ ဘက္တီးရီယားေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အစိမ္းမစားသင့္တဲ့အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

Source : Brightside

Photo : Google

Unicode Font :

အခြို့အစားအစာတှကေ အစိမျးလိုကျစားသုံးဖို့ ဘေးကငျးပမေယျ့ အခြို့ကတော့ အစာခွဖေကြျဖို့ ခကျခဲတာကွောငျ့ အဆိပျအတောကျဖွစျကာ လူကို နာမကနြျးဖွစျစပေါတယျ။ အခုဖောျပွပေးမှာကတော့ insider သတငျးဌာနကနေ တှေ့ရှိလာတဲ့ အစိမျးလိုကျမစားသငျ့တဲ့ အစားအသောကျတှပေဲ ဖွစျပါတယျ။

ကွကျဥ

ကွကျဥစိမျးတှဟော ဆာလျမိုနယျလာ ဘကျတီးရီးယားတှကေို သယျဆောငျလာနိုငျပါတယျ။ ဒီဘကျတီရီးယားတှေ သဖေို့အတှကျဆိုရငျတော့ လုံလောကျတဲ့အပူခြိနျ (၁၄၅) ဒီဂရီဖာရငျဟိုကျမှာ အပူပေးပွီး ခကြျပွုတျဖို့ လိုပါတယျ။ တကယျလို့ မဖွစျမနေ ကွကျဥစိမျးစားရမယျဆိုရငျလညျး ပိုးသတျထားတဲ့ ကွကျဥတှကေိုသာ စားသုံးသငျ့ပါတယျ။

အာလူး

အာလူးတှကေို အစိမျးလိုကျစားသုံးတဲ့အခါ လထေတာနဲ့ အစာအိမျပိုငျးဆိုငျရာ ပွဿနာတှေ ဖွစျပှားနိုငျပါတယျ။ အာလူးတှမှော အစာခွဖေကြျခွငျးကို ဟနျ့တားပေးတဲ့ ကစီဓာတျ ကောျတှေ ပါဝငျပါတယျ။ အာလူးကို ခကြျပွုတျလိုကျတဲ့အခါမှသာ ဒီကောျတှဟော ပွိုကှဲသှားတာ ဖွစျပါတယျ။ အာလူးတှကေို ပူနှေးစှတျစိုတဲ့နရောမှာ အခြိနျအကွာကွီးလညျး မထားသငျ့ပါဘူး။ အာလူးတှဟော အစိမျးရောငျဘကျပွောငျးသှားတဲ့အခါ ဆိုလာနိုငျးလို့ခေါျတဲ့ အဆိပျတှေ ထှကျပေါျလာပါတယျ။ အကယျ၍ အာလူးမှာ အစိမျးရောငျအစကျလေးတှေ တှေ့ရငျလညျး မစားသုံးသငျ့ပါဘူး။ အကွောငျးရငျးကတော့ ဆိုလာနိုငျးဟာ အစာအဆိပျသငျ့စတေဲ့အတှကျကွောငျ့ ဖွစျပါတယျ။

နို့

ပိုးမသတျရသေးတဲ့ နို့တှကေို အစိမျးလိုကျ မသောကျသုံးသငျ့ပါဘူး။ အီလိုလိုငျ သို့မဟုတျ ဆာလျမှနျနယျလာခေါျတဲ့ ဘကျတီးရီးယားတှေ ပါဝငျနိုငျခွမြေားပါတယျ။ မြားသောအားဖွငျ့တော့ စတိုးဆိုငျတှမှော ရောငျးတဲ့နို့တှဟော အပူပေးပွီး ပိုးသတျထားတာတှေ မြားပါတယျ။ တခြို့ဆိုငျတှကေတြော့လညျး ပိုးမသတျရသေးတဲ့ နို့စိမျးတှကေို ဒီတိုငျးရောငျးတာမြိုး ရှိပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ ကိုယျဝယျတဲ့ နို့ကို ပိုးသတျပွီးလား၊ မသတျရသေးဘူးလားဆိုတာ သခြောကွညျ့ပွီးမှ ဝယျယူသောကျသုံးသငျ့ပါတယျ။

အညှောငျ့မြား

ပဲပငျပေါကျလိုမြိုး ပဲညှောငျ့တှဟော ကနြျးမာရေးနဲ့ သငျ့တောျတယျဆိုပွီး လူတှကေ စားသုံးလေ့ရှိပါတယျ။ ဒါပမေယျ့ ပဲညှောငျ့ပငျတှမှော အန ်တရာယျမြားတဲ့ အီကိုလိုငျ၊ ဆာလျမှနျနယျလာနဲ့ လစျစတီးရီယားလို ဘကျတီးရီးယားတှေ ပါဝငျနနေိုငျပါတယျ။ ဒီလိုအညှောငျ့ပငျတှဟော ဘကျတီးရီးယားတှေ ပေါကျဖှားရာနရောဖွစျတဲ့ ပူနှေးစိုစှတျတဲ့နရောတှမှော ရှငျသနျကွီးထှားလေ့ရှိပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ ပဲညှောငျ့တှကေို စားသုံးမယျဆိုရငျတော့ လတျလတျဆတျဆတျရှိရဲ့လား သခြောရှေးဝယျဖို့ ဝယျပါတယျ။ ပွီးတော့မှ ရစေငျစငျဆေးကာ ခကြျပွုတျစားသုံးသငျ့ပါတယျ။

ခရမျးသီး

ခရမျးသီးစိမျးတစျလုံးမှာ အကွမျးဖွငျးအနနေဲ့ ဆိုလာနိုငျး(၁၁) မီလီဂရမျလောကျ ပါဝငျပါတယျ။ ဆိုလာနိုငျးဆိုတာကတော့ ပမာဏမြားမြား လူ့ခန်ဓာကိုယျထဲရောကျတဲ့အခါ အဆိပျအတောကျဖွစျစနေိုငျတဲ့ အယျကာလှိုကျပဲ ဖွစျပါတယျ။ ခရမျးသီးစိမျးကို ပမာဏမြားမြားစားသုံးခဲ့ရငျ အစာမကွေ၊ မူးဝအေော့အနျတာနဲ့ ဝမျးလြှောဝမျးပကြျတာမြိုးတှေ ဖွစျပှားစနေိုငျပါတယျ။

ကွကျ/ဝကျအူခြောငျး

ကွကျအူခြောငျး၊ ဝကျအူခြောငျးတှဟော အာဟာရပွညျ့ဝတဲ့ အစားအသောကျတှေ မဟုတျကွပါဘူး။ သူတို့ကို ဒီတိုငျးအစိမျးလိုကျစားတာကတော့ အန ်တရာယျမြားပါတယျ။ ကွကျ/ဝကျအူခြောငျးတှဟော အဆငျသငျ့စားလို့ရတယျဆိုပွီး အခြို့တှကေ မှားယှငျးမှာ မှတျယူကွပါတယျ။ FDA အရ ထုတျပိုးထားတဲ့ ကွကျ/ဝကျအူခြောငျးတှမှော လစျစတီးရီးယားလို့ခေါျတဲ့ ဘကျတီးရီးယားပိုးတှကေ အပွညျ့ပါနတေတျပါတယျ။ ဒီဘကျတီရီးယားတှဟော အပူပေးမှပဲ သနေိုငျတဲ့ ဘကျတီးရီယားတှေ ဖွစျတာကွောငျ့ အစိမျးမစားသငျ့တဲ့အကွောငျးကို ဖောျပွပေးလိုကျရပါတယျ။

Source : Brightside

Photo : Google

Comment here