Health

က်န္းမာျပီးကိုယ္အေလးခ်ိန္ထိန္းသိမ္းနိုင္ေသာ နည္းလမ္းေကာင္း(၆)ခုကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

၁။ အစားစာခ်ိန္ကို ဂရုစိုက္ပါ။

အသင့္စား အစားအစာမ်ား နွင့္ အျပင္စာတို႔သည္ က်န္းမာေရးကိုထိခိုက္ေစနိုင္ပါတယ္။ ကယ္လို၇ီေတြလိုအပ္တာ ထက္ပိုမ်ားေစလို႔ အဝလြန္ေစနိုင္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ တိုင္အိမ္မွာခ်က္ျပဳတ္ပါ။ အသား၊ငါးမ်ားထက္ အသီးအရြက္မ်ားကို ပိုမိုစားသံုးပါ။ ဟင္းလ်ာခ်က္ျပဳတ္ရာမွာ အကင္မ်ား၊အေၾကာ္မ်ားထက္ အသုတ္နွင့္ အျပဳတ္မ်ားကိုပို ေရြးခ်ယ္ခ်က္ျပဳတ္ပါ။ အစားအစာမ်ားကို ဆီနည္းနည္းျဖင့္ ေၾကာ္ပါ။ ဆီကိုေလ်ာ့စားျခင္းသည္ နွလံုးေရာဂါမျဖစ္ ေစေအာင္ကာကြယ္နိုင္ျပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္မတက္ေစပါဘူး။

၂။ အသင့္စား အစားအစာ နွင့္ အျပင္စာ ေလ်ာ့စားပါ။

အသင့္စား အစားအစာမ်ား နွင့္ အျပင္စာတို႔သည္ က်န္းမာေရးကိုထိခိုက္ေစနိုင္ပါတယ္။ ကယ္လို၇ီေတြလိုအပ္တာ ထက္ပိုမ်ားေစလို႔ အဝလြန္ေစနိုင္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ အိမ္မွာခ်က္ျပဳတ္ပါ။ အသား၊ငါးမ်ားထက္ အသီးအရြက္မ်ားကို ပိုမိုစားသံုးပါ။ ဟင္းလ်ာခ်က္ျပဳတ္ရာမွာ အကင္မ်ား၊အေၾကာ္မ်ားထက္ အသုတ္နွင့္ အျပဳတ္မ်ားကိုပို ေရြးခ်ယ္ခ်က္ျပဳတ္ပါ။ အစားအစာမ်ားကို ဆီနည္းနည္းျဖင့္ ေၾကာ္ပါ။ ဆီကိုေလ်ာ့စားျခင္းသည္ နွလံုးေရာဂါမျဖစ္ ေစေအာင္ကာကြယ္နိုင္ျပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္မတက္ေစပါဘူး။

၃။ ကယ္လိုရီပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားေန႔စဥ္ စားသံုးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ကယ္လိုရီသည္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုတက္ေစနိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္မွာတစ္ေန႔တာအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကယ္လိုရီပမာဏ( ကယ္လိုရီ ၃၀၀) ထက္ေက်ာ္လြန္မွသာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္ေစနိုင္တာပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကယ္လိုရီပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားကို လံုးဝမေရွာင္ရွားပါနဲ႔ စားသံုးေပးပါ။

၄။ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္ပါ။

ကိုယ္လက္လႈပ္ရႈားမႈျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့ခ်ေပးနိုင္ပါတယ္။ မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္ရာ ေလ့က်င့္ခန္းကို ေန႔စဥ္ပံုမွန္ (တစ္ေန႔ကိုတစ္နာရီ ဆိုလွ်င္ တစ္နာရီတိတိ)ျပဳလုပ္ေပးပါ။ GYM နွင့္ ေဝးကြာေသာ ေနရာမွာေနထိုင္ပါက မိမိ အိမ္မွာ ကခုန္ျခင္း၊ ေအရိုဘစ္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေယာဂက်င့္စင္မ်ားက်င့္ျခင္း စသည္တို႔ကိုျပဳလုပ္နိုင္ပါတယ္။ ေျပးျခင္း၊စက္ဘီးစီးျခင္း၊ေရကူးျခင္း စသည့္အားကစားမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္လည္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

၅။ ေဆးလိပ္၊ အရက္ ကိုေရွာင္ပါ။

ေဆးလိပ္၊အရက္၊ဘီယာ တို႔သည္က်န္းမာေရးကို ဆိုးရြားစြာထိခိုက္ေစနိုင္ျပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္ေစေသာေၾကာင့္ ေရွာင္၇ွားသင့္ပါတယ္။အထူးသျဖင့္ ဘီယာသည္ ကယ္လို၇ီအမ်ားဆံုးပါဝင္ေသာေၾကာင့္ ဘီယာေသာက္သံုးျခင္းကိုေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။

၆။ စိတ္ဖိစီမႈကင္းေဝးေအာင္ေနထိုင္ပါ။

စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားၾကံဳေတြ႔လာလ်ွင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခ်ာကလတ္၊ကိတ္၊ေရခဲမုန္႔ အစရွိသည့္ ကယ္လိုရီမ်ားေသာ အခ်ိဳစာမ်ားစားသံုးတက္ၾကပါတယ္။ အစားအစာအမ်ားမ်ား တဝၾကီးစားျပီး စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေျဖတက္ၾကပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားအျပင္းအထန္ခံစားေနရလ်ွင္ ေအာ္ဟစ္ျပီးသီခ်င္းမ်ားသီဆိုပါ၊သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္ ေတြ႔ဆံုပါ ၊စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားၾကည့္ပါ။

Source : Brightside

Photo : exercise

Unicode Font :

၁။ အစားစာခြိနျကို ဂရုစိုကျပါ။

အသငျ့စား အစားအစာမြား နှငျ့ အပွငျစာတို့သညျ ကနြျးမာရေးကိုထိခိုကျစနေိုငျပါတယျ။ ကယျလိုရီတှလေိုအပျတာ ထကျပိုမြားစလေို့ အဝလှနျစနေိုငျပါတယျ။ ထို့ကွောငျ့ မိမိကိုယျ တိုငျအိမျမှာခကြျပွုတျပါ။ အသား၊ငါးမြားထကျ အသီးအရှကျမြားကို ပိုမိုစားသုံးပါ။ ဟငျးလြာခကြျပွုတျရာမှာ အကငျမြား၊အကွောျမြားထကျ အသုတျနှငျ့ အပွုတျမြားကိုပို ရှေးခယြျခကြျပွုတျပါ။ အစားအစာမြားကို ဆီနညျးနညျးဖွငျ့ ကွောျပါ။ ဆီကိုလြော့စားခွငျးသညျ နှလုံးရောဂါမဖွစျ စအေောငျကာကှယျနိုငျပွီး ကိုယျအလေးခြိနျမတကျစပေါဘူး။

၂။ အသငျ့စား အစားအစာ နှငျ့ အပွငျစာ လြော့စားပါ။

အသငျ့စား အစားအစာမြား နှငျ့ အပွငျစာတို့သညျ ကနြျးမာရေးကိုထိခိုကျစနေိုငျပါတယျ။ ကယျလိုရီတှလေိုအပျတာ ထကျပိုမြားစလေို့ အဝလှနျစနေိုငျပါတယျ။ ထို့ကွောငျ့ မိမိကိုယျတိုငျ အိမျမှာခကြျပွုတျပါ။ အသား၊ငါးမြားထကျ အသီးအရှကျမြားကို ပိုမိုစားသုံးပါ။ ဟငျးလြာခကြျပွုတျရာမှာ အကငျမြား၊အကွောျမြားထကျ အသုတျနှငျ့ အပွုတျမြားကိုပို ရှေးခယြျခကြျပွုတျပါ။ အစားအစာမြားကို ဆီနညျးနညျးဖွငျ့ ကွောျပါ။ ဆီကိုလြော့စားခွငျးသညျ နှလုံးရောဂါမဖွစျ စအေောငျကာကှယျနိုငျပွီး ကိုယျအလေးခြိနျမတကျစပေါဘူး။

၃။ ကယျလိုရီပါဝငျသော အစားအစာမြားနေ့စဉျ စားသုံးဖို့လိုအပျပါတယျ။

ကယျလိုရီသညျ ကိုယျအလေးခြိနျကိုတကျစနေိုငျပါတယျ။ သို့သောျ ခန်ဓာကိုယျမှာတစျနေ့တာအတှကျ လိုအပျသော ကယျလိုရီပမာဏ( ကယျလိုရီ ၃၀၀) ထကျကြောျလှနျမှသာ ကိုယျအလေးခြိနျတကျစနေိုငျတာပါ။ ထို့ကွောငျ့ ကယျလိုရီပါဝငျသော အစားအစာမြားကို လုံးဝမရှောငျရှားပါနဲ့ စားသုံးပေးပါ။

၄။ လေ့ကငြ့ျခနျးပုံမှနျလုပျပါ။

ကိုယျလကျလှုပျရှုားမှုပွုလုပျခွငျးသညျ ကိုယျအလေးခြိနျလြော့ခပြေးနိုငျပါတယျ။ မိမိကွိုကျနှစျသကျရာ လေ့ကငြ့ျခနျးကို နေ့စဉျပုံမှနျ (တစျနေ့ကိုတစျနာရီ ဆိုလြှငျ တစျနာရီတိတိ)ပွုလုပျပေးပါ။ GYM နှငျ့ ဝေးကှာသော နရောမှာနထေိုငျပါက မိမိ အိမျမှာ ကခုနျခွငျး၊ အရေိုဘစျလေ့ကငြ့ျခနျးမြားပွုလုပျခွငျး၊ ယောဂကငြ့ျစငျမြားကငြ့ျခွငျး စသညျတို့ကိုပွုလုပျနိုငျပါတယျ။ ပွေးခွငျး၊စကျဘီးစီးခွငျး၊ရကေူးခွငျး စသညျ့အားကစားမြားကို ပွုလုပျခွငျးသညျလညျး ကိုယျအလေးခြိနျလြော့ခပြေးပါတယျ။

၅။ ဆေးလိပျ၊ အရကျ ကိုရှောငျပါ။

ဆေးလိပျ၊အရကျ၊ဘီယာ တို့သညျကနြျးမာရေးကို ဆိုးရှားစှာထိခိုကျစနေိုငျပွီး ကိုယျအလေးခြိနျ တကျစသေောကွောငျ့ ရှောငျရှားသငျ့ပါတယျ။အထူးသဖွငျ့ ဘီယာသညျ ကယျလိုရီအမြားဆုံးပါဝငျသောကွောငျ့ ဘီယာသောကျသုံးခွငျးကိုရှောငျရှားသငျ့ပါတယျ။

၆။ စိတျဖိစီမှုကငျးဝေးအောငျနထေိုငျပါ။

စိတျဖိစီးမှုမြားကွုံတှေ့လာလြှငျ မြားသောအားဖွငျ့ ခြောကလတျ၊ကိတျ၊ရခေဲမုနျ့ အစရှိသညျ့ ကယျလိုရီမြားသော အခြိုစာမြားစားသုံးတကျကွပါတယျ။ အစားအစာအမြားမြား တဝကွီးစားပွီး စိတျဖိစီးမှုတှကေို ဖွတေကျကွပါတယျ။ ထို့ကွောငျ့ စိတျဖိစီးမှုမြားအပွငျးအထနျခံစားနရေလြှငျ အောျဟစျပွီးသီခငြျးမြားသီဆိုပါ၊သူငယျခငြျးမြားနှငျ့ တှေ့ဆုံပါ ၊စိတျဝငျစားစရာကောငျးသော ရုပျရှငျဇာတျကားမြားကွညျ့ပါ။

Source : Brightside

Photo : exercise

Comment here