Health

သၾကားဓာတ္ပါဝင္တဲ့ေဖ်ာ္ရည္ေတြထက္ ဆန္စားသုံးမႈက ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခမ်ားဟု ေလ႔လာေတြ႔ရွိထားပါတယ္…..

Zawgyi Font :

ဆန္ျဖဴစားသုံးမႈက ဆိုဒါအခ်ိဳရည္ေသာက္သုံးတာထက္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခ ပုိမုိျမင့္မားတယ္လို႔ စစ္တမ္းေတြက ေဖာ္ျပေနၾကပါတယ္။ သၾကားဓာတ္ပါဝင္တဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြနဲ႔ ခႏၶာကုိယ္အဝလြန္မႈဟာ အေနာက္တိုင္းက က်န္းမာေရးအေျခအေနအေပၚ အဓိကသက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ အေၾကာင္းတရားႏွစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အာရွမွာ ဆန္ျဖဴကို အဓိကစားသုံးေနၾကၿပီး ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈ ျမႇင့္တက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ဆန္ျဖဴက အဓိကအခန္းက႑မွာ ပါဝင္ပါတယ္။

ကစီဓာတ္ျပည့္ဝတဲ့ ဆန္ျဖဴေတြဟာ လူ႔ကုိယ္ထဲမွာ ေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ အလြန္အမင္းမ်ားျပားႏိုင္ၿပီး ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခ တိုးပြားႏိုင္ပါတယ္။ စစ္တမ္းေတြက အဲဒီအဆိုကို အေထာက္အထားေတြနဲ႔ တင္ျပေနတာ ႏွစ္ေပါငး္မ်ားစြာ ၾကာျမင့္ပါၿပီ။ အမ်ားျပည္သူက်န္းမာေရးဆုိင္ရာ ဟားဗတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အဖြဲ႕ စစ္တမ္းေလးခုနဲ႔ အဲဒီအဆိုျပဳခ်က္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစစ္တမ္းေတြမွာ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္နဲ႔ ၾသစေၾတးလ်စတဲ့ ႏုိင္ငံ ၄ ႏုိင္ငံက လူေပါင္း ၃၅၀,၀၀၀ ေက်ာ္ ပူေပါငး္ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလူေတြကုိ ၄ ႏွစ္ကေန ႏွစ္ ၂၀ အထိ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာေမးျမန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတြ႕ရွိမႈေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ တစ္ေန႔ကို ဆန္ျဖဴတစ္ပန္းကန္ ေန႔စဥ္စားသုံးရင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါျဖစ္ပြားမႈႏႈန္း ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္မားႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ စစ္တမ္းေရးသားသူေတြထဲက ေဘာ္စတြန္ၿမိဳ႕ အမ်ားျပည္သူက်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ဟားဗတ္ေက်ာင္းက ေဆးပညာပေရာ္ဖက္ဆာျဖစ္သူ က်ဴဆြန္းက အခုလို မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။

“ဆန္ျဖဴမွာ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ မဂၢနီစီယမ္လိုမ်ိဳး အာဟာရဓာတ္ေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့ပါတယ္။ ဆန္ျဖဴစားသုံးမႈမ်ားျပားတဲ့ လူေတြမွာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ အာဟာရဓာတ္ ေလ်ာ႔နည္းပါတယ္။ အာရွေဒသေတြမွာ ဆန္ျဖဴအမ်ားအျပားစားသုံးေနၾကပါတယ္။ တစ္ကယ္လို႔ ဆန္ညိဳကို စားသုံးမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအာဟာရဓာတ္ေတြ ရရွိမွာပါ။ ေရြးခ်ယ္ စားသုံးစရာေတြ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။ ဆန္စားသုံးမႈကို မေရွာင္က်ဥ္မယ့္အစား က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိုညီညႊတ္တဲ့ ဆန္ကို စားသုံးသင့္ပါတယ္။ ဆန္ျဖဴ ဆန္လုံးရွည္ေတြဟာ ဆန္လုံးတိုထက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိုညီညႊတ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရး သင့္ေတာ္မယ့္ ေနာက္ထပ္ နည္းလမး္တစ္ခုက ဆန္ျဖဴနဲ႔ ဆန္ညိဳကို ေရာၿပီး စားသုံးသင့္ပါတယ္။ ဆန္ျဖဴထဲမွာ ဆန္ညိဳ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ေရာထည့္လိုက္ရင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခ ၁၆ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလ်ာ႔က်ေစပါတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျပန္လည္သန္႔စင္ထားတဲ့ ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ စားသုံးမႈကေန ဂ်ဳံနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြကို ေျပာင္းလဲစားသုံးသင့္ပါတယ္။ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈနည္းၿပီး အစားအေသာက္ ပုိမိုစားသုံးျခင္းကလည္း အဝလြန္မႈနဲ႔ ဆီးခ်ိဳေရာဂါခံႏိုင္စြမ္းကို ေလ်ာ႔က်ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိုမိုညီညႊတ္ေစဖို႔ ေလ့က်င့္ခန္းကို ပုံမွန္ျပဳလုပ္သင့္တယ္” လို႔ ကၽြမ္းက်င္သူေတြက အေလးအနက္ထား အႀကံျပဳထားပါတယ္။

Source : elitereaders

Photo : Natalie

Unicode Font :

ဆနျဖွူစားသုံးမှုက ဆိုဒါအခြိုရညျသောကျသုံးတာထကျ ဆီးခြိုရောဂါ ဖွစျပှားနိုငျခွေ ပိုမိုမွငျ့မားတယျလို့ စစျတမျးတှကေ ဖောျပွနကွေပါတယျ။ သကွားဓာတျပါဝငျတဲ့ ဖြောျရညျတှနေဲ့ ခန်ဓာကိုယျအဝလှနျမှုဟာ အနောကျတိုငျးက ကနြျးမာရေးအခွအေနအေပေါျ အဓိကသကျရောကျမှုရှိတဲ့ အကွောငျးတရားနှစျခု ဖွစျပါတယျ။ အာရှမှာ ဆနျဖွူကို အဓိကစားသုံးနကွေပွီး ဆီးခြိုရောဂါ ဖွစျပှားမှု မွှငျ့တကျလာတဲ့ အကွောငျးအရငျးမှာ ဆနျဖွူက အဓိကအခနျးကဏ်ဍမှာ ပါဝငျပါတယျ။

ကစီဓာတျပွညျ့ဝတဲ့ ဆနျဖွူတှဟော လူ့ကိုယျထဲမှာ သှေးတှငျး သကွားဓာတျ အလှနျအမငျးမြားပွားနိုငျပွီး ဆီးခြိုရောဂါ ဖွစျပှားနိုငျခွေ တိုးပှားနိုငျပါတယျ။ စစျတမျးတှကေ အဲဒီအဆိုကို အထောကျအထားတှနေဲ့ တငျပွနတော နှစျပေါငျးမြားစှာ ကွာမွငျ့ပါပွီ။ အမြားပွညျသူကနြျးမာရေးဆိုငျရာ ဟားဗတျကြောငျးတောျကွီး အဖှဲ့ စစျတမျးလေးခုနဲ့ အဲဒီအဆိုပွုခကြျကို လေ့လာဆနျးစစျမှု ပွုလုပျခဲ့ပါတယျ။ အဲဒီစစျတမျးတှမှော တရုတျ၊ ဂပြနျ၊ အမရေိကနျနဲ့ သွစတွေးလစြတဲ့ နိုငျငံ ၄ နိုငျငံက လူပေါငျး ၃၅၀,၀၀၀ ကြောျ ပူပေါငျးပါဝငျခဲ့ပါတယျ။ အဲဒီလူတှကေို ၄ နှစျကနေ နှစျ ၂၀ အထိ စောငျ့ကွညျ့ လေ့လာမေးမွနျးထားတာ ဖွစျပါတယျ။

တှေ့ရှိမှုတှထေဲက တစျခုကတော့ တစျနေ့ကို ဆနျဖွူတစျပနျးကနျ နေ့စဉျစားသုံးရငျ ဆီးခြိုရောဂါဖွစျပှားမှုနှုနျး ၁၁ ရာခိုငျနှုနျးအထိ မွငျ့မားနိုငျတယျလို့ သိရပါတယျ။ စစျတမျးရေးသားသူတှထေဲက ဘောျစတှနျမွို့ အမြားပွညျသူကနြျးမာရေးဆိုငျရာ ဟားဗတျကြောငျးက ဆေးပညာပရောျဖကျဆာဖွစျသူ ကြူဆှနျးက အခုလို မှတျခကြျခခြဲ့ပါတယျ။

“ဆနျဖွူမှာ အမြှငျဓာတျနဲ့ မဂ်ဂနီစီယမျလိုမြိုး အာဟာရဓာတျတှေ ခြို့တဲ့ပါတယျ။ ဆနျဖွူစားသုံးမှုမြားပွားတဲ့ လူတှမှော အကြိုးဖွစျထှနျးစမေယျ့ အာဟာရဓာတျ လြော့နညျးပါတယျ။ အာရှဒသေတှမှော ဆနျဖွူအမြားအပွားစားသုံးနကွေပါတယျ။ တစျကယျလို့ ဆနျညိုကို စားသုံးမယျဆိုရငျ အဲဒီအာဟာရဓာတျတှေ ရရှိမှာပါ။ ရှေးခယြျ စားသုံးစရာတှေ အမြားအပွား ရှိပါတယျ။ ဆနျစားသုံးမှုကို မရှောငျကဉြျမယျ့အစား ကနြျးမာရေးနဲ့ ပိုညီညှှတျတဲ့ ဆနျကို စားသုံးသငျ့ပါတယျ။ ဆနျဖွူ ဆနျလုံးရှညျတှဟော ဆနျလုံးတိုထကျ ကနြျးမာရေးနဲ့ ပိုညီညှှတျပါတယျ။ ကနြျးမာရေး သငျ့တောျမယျ့ နောကျထပျ နညျးလမျးတစျခုက ဆနျဖွူနဲ့ ဆနျညိုကို ရောပွီး စားသုံးသငျ့ပါတယျ။ ဆနျဖွူထဲမှာ ဆနျညို ၂၀ ရာခိုငျနှုနျးလောကျရောထညျ့လိုကျရငျ ဆီးခြိုရောဂါဖွစျပှားနိုငျခွေ ၁၆ ရာခိုငျနှုနျး လြော့ကစြပေါတယျလို့ သိရပါတယျ။ ပွနျလညျသနျ့စငျထားတဲ့ ကာဗှနျဟိုကျဒရိတျ စားသုံးမှုကနေ ဂြုံနဲ့ပွုလုပျထားတဲ့ အစားအစာတှကေို ပွောငျးလဲစားသုံးသငျ့ပါတယျ။ ကိုယျလကျလှုပျရှားမှုနညျးပွီး အစားအသောကျ ပိုမိုစားသုံးခွငျးကလညျး အဝလှနျမှုနဲ့ ဆီးခြိုရောဂါခံနိုငျစှမျးကို လြော့ကစြပေါတယျ။ ဒါကွောငျ့ ကနြျးမာရေးနဲ့ ပိုမိုညီညှှတျစဖေို့ လေ့ကငြ့ျခနျးကို ပုံမှနျပွုလုပျသငျ့တယျ” လို့ ကြှမျးကငြျသူတှကေ အလေးအနကျထား အကွံပွုထားပါတယျ။

Source : elitereaders

Photo : Natalie

Comment here