Knowledge

စားလို႕ ေကာင္းသလို အာဟာရလည္း ျပည့္၀တဲ့ ကန္စြန္းဥ ပူတင္း နဲ႕ ေပါင္မုန္ ့ပူတင္း

Zawgyi Font:

ကန္စြန္းဥပူတင္း

Image may contain: dessert and food

Photo : Ei San Homemade Inspiration

ဒီတခါေတာ့ စားလိုု ့လဲေကာင္း အာဟာရလဲရွိ ကေလးေရာ လူၾကီးေတြအတြက္ပါ အားရွိေစျပီး က်န္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္ေစတဲ ့ကန္စြန္းဥပူတင္းေလးပါ။ ကန္စြန္းဥပူတင္းကိုု oven မုုန္ ့ဖုုတ္စက္နဲ ့ဖုုတ္လိုု ့လဲရသလိုု ေပါင္းအိုုးထဲထည့္ေပါင္းလိုု ့လဲရပါတယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ ့ျပဳလုုပ္ရလြယ္ျပီး စားလိုု ့လဲေကာင္းတဲ့ ကန္စြန္းဥပူတင္းကိုုလုုပ္စားၾကည့္ရေအာင္ေနာ္။

 

ပါဝင္ေသာပစၥည္းမ်ား

 

၁။ ကန္စြန္းဥ – ၁၅ က်ပ္သား

၂။ ၾကက္ဥ – ၄ လုုံး

၃။ ႏြားႏိုု ့- ၅၀၀ ml

၄။ သၾကား – ထမင္းစားဇြန္း ၄ ဇြန္း (သိုု ့) ၅ ဇြန္း

၅။ ဆား – လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ေလးပုုံတပုုံ

(ထမင္းစားဇြန္း ၁ ဇြန္း = 1 tablespoon = 15 ml )

(လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၁ ဇြန္း = 1 teaspoon = 5 ml)

 

ျပဳလုုပ္နည္း

 

၁။ မုုန္ ့ဖုုတ္စက္ oven ကိုု 350’F (175’C) မွာ ဘာမွမထည့္ပဲ အပူေပးထားပါ။ (ေပါင္းအိုုးျဖင့္ေပါင္းမည္ဆိုုလွ်င္ ဒီအဆင့္ကိုုျပဳလုုပ္စရာမလိုုပါ။)

၂။ ကန္စြန္းဥကိုု ႏူးအိေနေအာင္ျပဳတ္ပါ။ ျပဳတ္ထားေသာ ကန္စြန္းဥကိုု အခြံႏြွာ၊ ဇကာတိုုက္ျပီး ကန္စြန္းဥအႏွစ္ရေအာင္လုုပ္ပါ။ မုုန္ ့ဖုုတ္မည့္ဘန္း (သိုု ့) ခြက္ကိုု ေထာပတ္သုုတ္ထားပါ။

၃။ ဇလုုံတခုုထဲကိုု ၾကက္ဥမ်ားထည့္ျပီးခေလာက္ပါ။ ထိုု ့ေနာက္ ႏြားႏိုု ့၊ သၾကား၊ ဆား ႏွင့္ ကန္စြန္းဥအနွစ္မ်ားထည့္ရ်္ အားလုုံး တသားထဲျဖစ္သြားေအာင္ နာနာေလးခေလာက္ပါ။ ထိုု ့ေနာက္ ေထာပတ္သုုတ္ထားေသာ ဘန္း (သိုု ့)ခြက္ထဲကိုုထည့္ပါ။

၄။ ၃၅၀’F (၁၇၅’C) မွာအပူေပးထားေသာ oven မုုန္ ့ဖုုတ္စက္ထဲမွာ ထည့္ရ်္ ၁ နာရီဖုုတ္ပါ။ (ေပါင္းအိုုးျဖင့္ ေပါင္းမည္ဆိုုလွ်င္ မိနစ္ ၂၀ -၃၀ ခန္ ့ေပါင္းပါ။)

၅။ ကန္စြန္းဥ အနံ ့ေမႊးေမႊးႏွင့္ အလြန္အရသာရွိေသာ ကန္စြန္းဥပူတင္းကိုု သုုံးေဆာင္ႏိုုင္ပါျပီရွင္။

 

ေပါင္မုန္ ့ပူတင္း

Image may contain: dessert and food

Photo : Ei San Homemade Inspiration

ေပါင္မုုန္ ့ပူတင္းကေတာ့ အရသာလဲရွိ၊ စားလိုု ့လဲေကာင္း၊ အဟာရအျပည့္နဲ့ကေလးေတြအတြက္လဲ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ လုုပ္စားျကည့္ရေအာင္ေနာ္။

 

ပါ၀င္ေသာပစၥည္းမ်ား

 

၁။ ေပါင္မုုန္ ့- ၆ ခ်ပ္

၂။ ျကက္ဥ – ၄ လုုံး

၃။ ႏြားနိုု ့- ၅၀၀ ml

၄။ ဆား – လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၈ ပုုံတပုုံ

၅။ သျကား – ထမင္းစားဇြန္း ၁၂ ဇြန္း

၆။ စပ်စ္သီးေျခာက္ – ထမင္းစားဇြန္း ၂ ဇြန္း (မထည့္လဲရ)

၇။ ဗင္နီလာအနံ ့အရည္ (vanilla extract) – လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တ ၀က္

၈။ ေထာပတ္ – ထမင္းစားဇြန္း ၃ ဇြန္း

 

ျပဳလုုပ္နည္း

 

၁။ ေပါင္မုုန္ ့ပူတင္းလုုပ္ရန္အတြက္ ၈ လက္မပတ္လည္ ေလးေထာင့္ ဗန္း နွင့္ ျပဳလုုပ္ပါတယ္။ ေပါင္မုုန္ ့ပူတင္းလုုပ္မည့္ ဗန္းကိုု ေထာပတ္ ၁ ဇြန္း ျဖင့္ အနွံ ့သုုတ္ထားပါ။

၂။ ေပါင္မုုန္ ့ကိုု ေလးပိုုင္းပိုုင္းပါ။ (အိစံကေတာ့ ျတိဂံပုုံေလးေတြျဖစ္ေအာင္လိုု ့ေပါင္မုုန္ ့ကိုု ျကက္ေျခခတ္လွီးလိုုက္ပါတယ္။)

၃။ ပိုုင္းထားတဲ့ေပါင္မုုန္ ့ေလးေတြဗန္းထဲထည့္ပါ။ ျပီးလွ်င္ အေပၚမွ ေထာပတ္ ၂ ဇြန္းကိုု ေနရာအနွံ ့ဆမ္းပါ။ စပ်စ္သီးေျခာက္ေတြေနရာအနွံ ့ျဖဴးထားပါ။

၄။ ဇလုုံတခုုထဲတြင္ ျကက္ဥ၊ႏြားနိုု ့၊ဆား၊ သျကားတိုု ့ကိုုထည့္ျပီး သျကားမ်ားအရည္ေပ်ာ္သည္အထိ ခေလာက္ပါ။ ျပီးလွ်င္ ေပါင္မုုန္ ့မ်ားအေပၚမွဆမ္းပါ။ (အိစံက ျတိဂံပုုံေလးေတြေထာင္လ်က္ စီထည့္ထားလိုု ့ျတိဂံပုုံေပါင္မုုန္ ့ထိပ္ေလးေတြရဲ ့အေပၚကိုုလိုုက္ေလာင္းပါတယ္။)

၅။ ေပါင္မုုန္ ့ပူတင္းမဖုုတ္ခင္ oven ကိုု ၃၅၀’F (175’C) မွာ ၁၀ မိနစ္ခန္ ့ဘာမွမထည့္ပဲအရင္အပူေပးထားပါ။ အပူေပးထားေသာ oven ထဲမွာ မုုန္ ့ဗန္းကိုုထည့္ျပီး ၁ နာရီဖုုတ္ပါ။

၆။ ပူပူေႏြးေႏြး ေပါင္မုုန္ ့ပူတင္းကို ေဆာ့အခ်ိဳရည္၊ ခရမ္တိုု ့ျဖင့္တြဲရ်္သုုံးေဆာင္နိုုင္ပါသည္။

 

Source : Ei San Homemade Inspiration FB Page

 

Unicode Font:

ကန်စွန်းဥပူတင်း

ဒီတခါတော့ စားလိုု ့လဲကောင်း အာဟာရလဲရှိ ကလေးရော လူကြီးတွေအတွက်ပါ အားရှိစေပြီး ကျန်းမာရေးနဲ ့ညီညွတ်စေတဲ ့ကန်စွန်းဥပူတင်းလေးပါ။ ကန်စွန်းဥပူတင်းကိုု oven မုုန် ့ဖုုတ်စက်နဲ ့ဖုုတ်လိုု ့လဲရသလိုု ပေါင်းအိုုးထဲထည့်ပေါင်းလိုု ့လဲရပါတယ်။ လွယ်လွယ်ကူကူနဲ ့ပြုလုုပ်ရလွယ်ပြီး စားလိုု ့လဲကောင်းတဲ့ ကန်စွန်းဥပူတင်းကိုုလုုပ်စားကြည့်ရအောင်နော်။

ပါဝင်သောပစ္စည်းများ

၁။ ကန်စွန်းဥ – ၁၅ ကျပ်သား

၂။ ကြက်ဥ – ၄ လုုံး

၃။ နွားနိုု ့- ၅၀၀ ml

၄။ သကြား – ထမင်းစားဇွန်း ၄ ဇွန်း (သိုု ့) ၅ ဇွန်း

၅။ ဆား – လက်ဖက်ရည်ဇွန်း လေးပုုံတပုုံ

(ထမင်းစားဇွန်း ၁ ဇွန်း = 1 tablespoon = 15 ml )

(လက်ဖက်ရည်ဇွန်း ၁ ဇွန်း = 1 teaspoon = 5 ml)

ပြုလုုပ်နည်း

၁။ မုုန် ့ဖုုတ်စက် oven ကိုု 350’F (175’C) မှာ ဘာမှမထည့်ပဲ အပူပေးထားပါ။ (ပေါင်းအိုုးဖြင့်ပေါင်းမည်ဆိုုလျှင် ဒီအဆင့်ကိုုပြုလုုပ်စရာမလိုုပါ။)

၂။ ကန်စွန်းဥကိုု နူးအိနေအောင်ပြုတ်ပါ။ ပြုတ်ထားသော ကန်စွန်းဥကိုု အခွံနွှာ၊ ဇကာတိုုက်ပြီး ကန်စွန်းဥအနှစ်ရအောင်လုုပ်ပါ။ မုုန် ့ဖုုတ်မည့်ဘန်း (သိုု ့) ခွက်ကိုု ထောပတ်သုုတ်ထားပါ။

၃။ ဇလုုံတခုုထဲကိုု ကြက်ဥများထည့်ပြီးခလောက်ပါ။ ထိုု ့နောက် နွားနိုု ့၊ သကြား၊ ဆား နှင့် ကန်စွန်းဥအနှစ်များထည့်ရျ် အားလုုံး တသားထဲဖြစ်သွားအောင် နာနာလေးခလောက်ပါ။ ထိုု ့နောက် ထောပတ်သုုတ်ထားသော ဘန်း (သိုု ့)ခွက်ထဲကိုုထည့်ပါ။

၄။ ၃၅၀’F (၁၇၅’C) မှာအပူပေးထားသော oven မုုန် ့ဖုုတ်စက်ထဲမှာ ထည့်ရျ် ၁ နာရီဖုုတ်ပါ။ (ပေါင်းအိုုးဖြင့် ပေါင်းမည်ဆိုုလျှင် မိနစ် ၂၀ -၃၀ ခန် ့ပေါင်းပါ။)

၅။ ကန်စွန်းဥ အနံ ့မွှေးမွှေးနှင့် အလွန်အရသာရှိသော ကန်စွန်းဥပူတင်းကိုု သုုံးဆောင်နိုုင်ပါပြီရှင်။

ပေါင်မုန် ့ပူတင်း

ပေါင်မုုန် ့ပူတင်းကတော့ အရသာလဲရှိ၊ စားလိုု ့လဲကောင်း၊ အဟာရအပြည့်နဲ့ကလေးတွေအတွက်လဲ သင့်တော်ပါတယ်။ လုုပ်စားကြည့်ရအောင်နော်။

ပါဝင်သောပစ္စည်းများ

၁။ ပေါင်မုုန် ့- ၆ ချပ်
၂။ ကြက်ဥ – ၄ လုုံး
၃။ နွားနိုု ့- ၅၀၀ ml
၄။ ဆား – လက်ဖက်ရည်ဇွန်း ၈ ပုုံတပုုံ
၅။ သကြား – ထမင်းစားဇွန်း ၁၂ ဇွန်း
၆။ စပျစ်သီးခြောက် – ထမင်းစားဇွန်း ၂ ဇွန်း (မထည့်လဲရ)
၇။ ဗင်နီလာအနံ ့အရည် (vanilla extract) – လက်ဖက်ရည်ဇွန်း တ ဝက်
၈။ ထောပတ် – ထမင်းစားဇွန်း ၃ ဇွန်း

ပြုလုုပ်နည်း
၁။ ပေါင်မုုန် ့ပူတင်းလုုပ်ရန်အတွက် ၈ လက်မပတ်လည် လေးထောင့် ဗန်း နှင့် ပြုလုုပ်ပါတယ်။ ပေါင်မုုန် ့ပူတင်းလုုပ်မည့် ဗန်းကိုု ထောပတ် ၁ ဇွန်း ဖြင့် အနှံ ့သုုတ်ထားပါ။
၂။ ပေါင်မုုန် ့ကိုု လေးပိုုင်းပိုုင်းပါ။ (အိစံကတော့ တြိဂံပုုံလေးတွေဖြစ်အောင်လိုု ့ပေါင်မုုန် ့ကိုု ကြက်ခြေခတ်လှီးလိုုက်ပါတယ်။)
၃။ ပိုုင်းထားတဲ့ပေါင်မုုန် ့လေးတွေဗန်းထဲထည့်ပါ။ ပြီးလျှင် အပေါ်မှ ထောပတ် ၂ ဇွန်းကိုု နေရာအနှံ ့ဆမ်းပါ။ စပျစ်သီးခြောက်တွေနေရာအနှံ ့ဖြူးထားပါ။
၄။ ဇလုုံတခုုထဲတွင် ကြက်ဥ၊နွားနိုု ့၊ဆား၊ သကြားတိုု ့ကိုုထည့်ပြီး သကြားများအရည်ပျော်သည်အထိ ခလောက်ပါ။ ပြီးလျှင် ပေါင်မုုန် ့များအပေါ်မှဆမ်းပါ။ (အိစံက တြိဂံပုုံလေးတွေထောင်လျက် စီထည့်ထားလိုု ့တြိဂံပုုံပေါင်မုုန် ့ထိပ်လေးတွေရဲ ့အပေါ်ကိုုလိုုက်လောင်းပါတယ်။)
၅။ ပေါင်မုုန် ့ပူတင်းမဖုုတ်ခင် oven ကိုု ၃၅၀’F (175’C) မှာ ၁၀ မိနစ်ခန် ့ဘာမှမထည့်ပဲအရင်အပူပေးထားပါ။ အပူပေးထားသော oven ထဲမှာ မုုန် ့ဗန်းကိုုထည့်ပြီး ၁ နာရီဖုုတ်ပါ။
၆။ ပူပူနွေးနွေး ပေါင်မုုန် ့ပူတင်းကို ဆော့အချိုရည်၊ ခရမ်တိုု ့ဖြင့်တွဲရျ်သုုံးဆောင်နိုုင်ပါသည်။

Source : Ei San Homemade Inspiration FB Page

Comment here