Health

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ၿပီးေနာက္ ၀ိတ္က်ေစမယ့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

ကေလးမီးဖြားၿပီးတဲ့ေနာက္ တက္လာတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေတြကို ေလွ်ာ႔ခ်ခ်င္ၾကတာ မီးဖြားၿပီးစ မိခင္အသစ္စက္စက္မ်ား အားလုံးရဲ႕ ဆႏၵပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ၿပီးေနာက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ႔ခ်ရာမွာ ပ်မ္းမွ် ကုိယ္အေလးခ်ိန္သာ တိုးသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ရိုးရွင္းေသာ္လည္းပဲ နဂိုထက္အဆမ်ားစြာ ၀ိတ္တက္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ ကေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။ ထိုပိုလွ်ံလာတဲ့အဆီေတြဟာ ရင္သားတစ္ရွဴး၊ သားအိမ္ေဖာင္းပြျခင္း၊ ေသြးလည္ပတ္မႈနဲ႔ အဆီ သိုေလွာင္မႈ စတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုဟာ မီးဖြားၿပီးေနာက္မွာ ကေလးရဲ႕အရြယ္အစားနဲ႔ ေရမႊာအိတ္၊ အခ်င္းတို႔ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ေပၚ မူတည္ၿပီး (၁၂)ေပါင္မွ် က်ဆင္းသြားတတ္ၾကပါတယ္။ မီးဖြားၿပီးေနာက္ ယိုယြင္း ၿပီး က်န္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ခႏၶၶာကို ယခင္အပ်ိဳတုန္းကအတိုင္း ျပန္ရရိွႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ရိွပါတယ္။

ႏို႔ခ်ိဳ တိုက္ေကၽြးျခင္း။

        ကိုယ္၀န္ေဆာင္ၿပီးေနာက္မွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစႏိုင္မယ့္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းတစ္ခု ေျပာရပါလွ်င္ သင္အ့ံၾသသြားပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးျခင္းဟာ ၀ိတ္က်ေစဖို႔ အထိေရာက္ဆုံး ကူညီေပးႏိုင္ၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ (၅၀၀)ကယ္လိုရီခန္႔ ေလာင္ကၽြမ္းေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏို႔ရည္တိုက္ေကၽြးျခင္းဟာ မိခင္အတြက္တင္မက ကေလးအတြက္ပါ အလြန္ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမး္ကို အသုံးျပဳမယ္ဆိုရင္ သင့္ခႏၶၶာကိုယ္မွာ အားအင္ေလာင္ ကၽြမ္းဖို႔ လိုအပ္မယ့္ အာဟာရေတြကို မျဖစ္မေန စားသုံးေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သို႔မွသာ ကယ္လိုရီအေျမာက္အမ်ားကို ဟန္႔တားထားျခင္းအတြက္ ႏို႔ထြက္နည္းျခင္းနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ဆက္တိုက္က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္းက ထြက္လာတဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြ ႏို႔ရည္ထဲကို ေရာျပြမ္းသြားျခင္းေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ညီမွ်တဲ့ အစားအစာ

          မီးဖြားၿပီးေနာက္မွာ မိခင္တိုင္း အလြယ္တကူ diet လုပ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မည္သည့္အစားအစာကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ စားသုံးသည္ျဖစ္ေစ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္စားေသာက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ စားေသာက္တဲ့ အစားအစာဟာလည္း သမမွ်တဖို႔ အလြန္အေရးပါၿပီး သစ္သီးသစ္ဥမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား၊ ႏို႔နဲ႔ အဆီမပါတဲ႔ အသားမ်ား စတာေတြ ပါ၀င္ေအာင္ စားေသာက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြ စားသုံးတဲ့အခါ အဆီေလွ်ာ႔ ထားတဲ့ အမ်ိဳးအစားေတြကို ေရြးခ်ယ္သင့္ပါတယ္။ ေန႔လယ္ခင္း အဆာေျပ စားသုံးတဲ့ မုန္႔ေတြဟာလည္း ဘီစကစ္ေတြ၊ အာလူးေၾကာ္ ျဖစ္မယ့္အစား သစ္သီးေတြနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို အသားေပးထားတဲ့ အစားအစာေတြျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဗီတာမင္နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ၾကြယ္၀ၿပီး အဆီပါ၀င္မႈ နည္းပါးတဲ့ ပန္းသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ဘယ္ရီးသီးမ်ား၊ ငွက္ေပ်ာ သီးနဲ႔ မုန္လာဥနီ အစရိွတာေတြကို အဆာေျပမုန္႔အေနနဲ႔ စားေပးသင့္ပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း

        က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ စားေသာက္ပုံနဲ႔ ပုံမွန္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေပါင္းစပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ အဆီ ပိုေတြနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို မွန္ကန္စြာ က်ဆင္းေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းဟာ အဆီပိုေတြကို က်ဆင္းေစမွာျဖစ္တဲ့ အျပင္ ၾကြက္သားေတြကိုလည္း တင္းရင္းလွပေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရိုးရွင္းတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားျဖစ္တဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေယာဂေလ့က်င့္ျခင္း၊ အေၾကာေလွ်ာ႔ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား၊ စက္ဘီးစီးျခင္း၊ ရြရြေျပးျခင္းနဲ႔ ေရကူးျခင္း အစရိွတာေတြနဲ႔ အစျပဳ ႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုပါ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို သင့္ရင္ေသြးေလးနဲ႔အတူတူ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးကို လွည္းထဲထည့္ၿပီး တြန္းသြားတာမ်ိဳးကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

စိတ္ရွည္ပါ။

        ဒါဟာ ၀ိတ္က်ခ်င္တဲ့ ေမေမေတြအားလုံးအတြက္ အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္ပါပဲ။ သင့္ရဲ႕ ပိုလွ်ံေနတဲ့ အဆီေတြနဲ႔ ကိုယ္အေလး ခ်ိန္ကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ခ်ပစ္လိုက္လို႔ မရပါဘူး။ နဂိုခႏၶၶာကိုယ္မ်ိဳး ရရိွဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ယူရသလို ႏို႔ရည္ တိုက္ေကၽြးျခင္းကိုလည္း ၄င္းက သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ ထိန္းသိမ္း သြားျခင္းျဖင့္ မၾကာတဲ့ကာလတစ္ခုမွာ သင့္နဂိုခႏၶၶာကိုယ္ အခ်ိဳးအစားကို ျပန္လည္ရရိွႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ေမေမမ်ားအားလုံးပဲ က်န္းမာလွပၿပီး မိမိကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈရိွေစတဲ့ ခႏၶၶာကိုယ္အခ်ိဳးအစားကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

Source : GoodHealth

Photo : 123RF

Unicode Font :

ကလေးမီးဖှားပွီးတဲ့နောကျ တကျလာတဲ့ ကိုယျအလေးခြိနျတှကေို လြှော့ခခြငြျကွတာ မီးဖှားပွီးစ မိခငျအသစျစကျစကျမြား အားလုံးရဲ့ ဆန်ဒပဲဖွစျပါတယျ။ ကိုယျဝနျဆောငျပွီးနောကျ ကိုယျအလေးခြိနျလြှော့ခရြာမှာ ပမြျးမြှ ကိုယျအလေးခြိနျသာ တိုးသှားတဲ့ အမြိုးသမီးမြားအတှကျ ရိုးရှငျးသောျလညျးပဲ နဂိုထကျအဆမြားစှာ ၀ိတျတကျသှားတဲ့ အမြိုးသမီးတှအေတှကျ ကတော့ ခကျခဲပါတယျ။ ထိုပိုလြှံလာတဲ့အဆီတှဟော ရငျသားတစျရှူး၊ သားအိမျဖောငျးပှခွငျး၊ သှေးလညျပတျမှုနဲ့ အဆီ သိုလှောငျမှု စတာတှကွေောငျ့ ဖွစျစနေိုငျပါတယျ။ အမြိုးသမီးအမြားစုဟာ မီးဖှားပွီးနောကျမှာ ကလေးရဲ့အရှယျအစားနဲ့ ရမှှောအိတျ၊ အခငြျးတို့ရဲ့ အလေးခြိနျပေါျ မူတညျပွီး (၁၂)ပေါငျမြှ ကဆြငျးသှားတတျကွပါတယျ။ မီးဖှားပွီးနောကျ ယိုယှငျး ပွီး ကနြျခဲ့တဲ့ ကိုယျခန်ဓ်ဓာကို ယခငျအပြိုတုနျးကအတိုငျး ပွနျရရှိနိုငျအောငျ ပွုလုပျနိုငျတဲ့ နညျးလမျးတှေ ရှိပါတယျ။

နို့ခြို တိုကျကြှေးခွငျး။

ကိုယျဝနျဆောငျပွီးနောကျမှာ ကိုယျအလေးခြိနျ ကဆြငျးစနေိုငျမယျ့ အကောငျးဆုံးနညျးလမျးတစျခု ပွောရပါလြှငျ သငျအ့ံသွသှားပါလိမျ့မယျ။ သို့ပမေယျ့လညျး နို့ခြိုတိုကျကြှေးခွငျးဟာ ၀ိတျကစြဖေို့ အထိရောကျဆုံး ကူညီပေးနိုငျပွီး တစျနေ့လြှငျ (၅၀၀)ကယျလိုရီခနျ့ လောငျကြှမျးစနေိုငျပါတယျ။ ဒါ့အပွငျ နို့ရညျတိုကျကြှေးခွငျးဟာ မိခငျအတှကျတငျမက ကလေးအတှကျပါ အလှနျကောငျးမှနျပါတယျ။ ဒီနညျးလမျးကို အသုံးပွုမယျဆိုရငျ သငျ့ခန်ဓ်ဓာကိုယျမှာ အားအငျလောငျ ကြှမျးဖို့ လိုအပျမယျ့ အာဟာရတှကေို မဖွစျမနေ စားသုံးပေးဖို့ လိုအပျပါတယျ။ သို့မှသာ ကယျလိုရီအမွောကျအမြားကို ဟနျ့တားထားခွငျးအတှကျ နို့ထှကျနညျးခွငျးနဲ့ ကိုယျအလေးခြိနျ ဆကျတိုကျကဆြငျးမှုကွောငျ့ ကိုယျတှငျးက ထှကျလာတဲ့ အဆိပျအတောကျတှေ နို့ရညျထဲကို ရောပွှမျးသှားခွငျးတှကေို ကာကှယျနိုငျမှာ ဖွစျပါတယျ။

ညီမြှတဲ့ အစားအစာ

မီးဖှားပွီးနောကျမှာ မိခငျတိုငျး အလှယျတကူ diet လုပျလို့ မရနိုငျပါဘူး။ ဒါကွောငျ့ မညျသညျ့အစားအစာကိုပဲ ရှေးခယြျ စားသုံးသညျဖွစျစေ ကနြျးမာရေးနဲ့ ညီညှတျအောငျ ရှေးခယြျစားသောကျဖို့ လိုအပျပါတယျ။ နေ့စဉျ စားသောကျတဲ့ အစားအစာဟာလညျး သမမြှတဖို့ အလှနျအရေးပါပွီး သစျသီးသစျဥမြား၊ ဟငျးသီးဟငျးရှကျမြား၊ နို့နဲ့ အဆီမပါတဲ့ အသားမြား စတာတှေ ပါဝငျအောငျ စားသောကျဖို့ လိုအပျပါတယျ။ နို့နဲ့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှေ စားသုံးတဲ့အခါ အဆီလြှော့ ထားတဲ့ အမြိုးအစားတှကေို ရှေးခယြျသငျ့ပါတယျ။ နေ့လယျခငျး အဆာပွေ စားသုံးတဲ့ မုနျ့တှဟောလညျး ဘီစကစျတှေ၊ အာလူးကွောျ ဖွစျမယျ့အစား သစျသီးတှနေဲ့ ဟငျးသီးဟငျးရှကျတှကေို အသားပေးထားတဲ့ အစားအစာတှဖွေစျဖို့ လိုအပျ ပါတယျ။ ဗီတာမငျနဲ့ အမြှငျဓာတျတှေ ကွှယျဝပွီး အဆီပါဝငျမှု နညျးပါးတဲ့ ပနျးသီး၊ လိမ်မောျသီး၊ ဘယျရီးသီးမြား၊ ငှကျပြော သီးနဲ့ မုနျလာဥနီ အစရှိတာတှကေို အဆာပွမေုနျ့အနနေဲ့ စားပေးသငျ့ပါတယျ။

လေ့ကငြ့ျခနျး

ကနြျးမာရေးနဲ့ ညီညှတျတဲ့ စားသောကျပုံနဲ့ ပုံမှနျ ကိုယျလကျလှုပျရှား လေ့ကငြ့ျခနျးတှေ ပေါငျးစပျလိုကျခွငျးအားဖွငျ့ အဆီ ပိုတှနေဲ့ ကိုယျအလေးခြိနျကို မှနျကနျစှာ ကဆြငျးစနေိုငျပါတယျ။ ဒီနညျးလမျးဟာ အဆီပိုတှကေို ကဆြငျးစမှောဖွစျတဲ့ အပွငျ ကွှကျသားတှကေိုလညျး တငျးရငျးလှပစမှော ဖွစျပါတယျ။ ရိုးရှငျးတဲ့ လေ့ကငြ့ျခနျးမြားဖွစျတဲ့ လမျးလြှောကျခွငျး၊ ယောဂလေ့ကငြ့ျခွငျး၊ အကွောလြှော့လေ့ကငြ့ျခနျးမြား၊ စကျဘီးစီးခွငျး၊ ရှရှပွေးခွငျးနဲ့ ရကေူးခွငျး အစရှိတာတှနေဲ့ အစပွု နိုငျပါတယျ။ အဆိုပါ လေ့ကငြ့ျခနျးတှကေို သငျ့ရငျသှေးလေးနဲ့အတူတူ လုပျဆောငျနိုငျပါတယျ။ လမျးလြှောကျတဲ့အခြိနျမှာ ကလေးကို လှညျးထဲထညျ့ပွီး တှနျးသှားတာမြိုးကဲ့သို့ ပွုလုပျနိုငျပါတယျ။

စိတျရှညျပါ။

ဒါဟာ ၀ိတျကခြငြျတဲ့ မမေတှေအေားလုံးအတှကျ အရေးကွီးဆုံး အခကြျပါပဲ။ သငျ့ရဲ့ ပိုလြှံနတေဲ့ အဆီတှနေဲ့ ကိုယျအလေး ခြိနျကို နေ့ခငြျးညခငြျး ခကြျခငြျးဆိုသလို ခပြစျလိုကျလို့ မရပါဘူး။ နဂိုခန်ဓ်ဓာကိုယျမြိုး ရရှိဖို့အတှကျ အခြိနျယူရသလို နို့ရညျ တိုကျကြှေးခွငျးကိုလညျး ၄ငျးက သကျရောကျမှု ဖွစျစပေါတယျ။ ဒါကွောငျ့ စိတျရှညျလကျရှညျနဲ့ နေ့စဉျပုံမှနျ ထိနျးသိမျး သှားခွငျးဖွငျ့ မကွာတဲ့ကာလတစျခုမှာ သငျ့နဂိုခန်ဓ်ဓာကိုယျ အခြိုးအစားကို ပွနျလညျရရှိနိုငျပါလိမျ့မယျ။မမေမြေားအားလုံးပဲ ကနြျးမာလှပပွီး မိမိကိုယျကို ယုံကွညျမှုရှိစတေဲ့ ခန်ဓ်ဓာကိုယျအခြိုးအစားကို ပိုငျဆိုငျနိုငျကွပါစေ။

Source : GoodHealth

Photo : 123RF

Comment here