Uncategorized

လူ႔သက္တမ္းကို ေစာစီးစြာ ျပတ္ေတာက္သြားေစႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္…..

<<< Zawgyi ၿဖင့္ဖတ္ရန္ >>>

ကိတ္မုန္႔၊ အာလူးေၾကာ္နဲ႔ ဟမ္ဘာဂါေတြဟာ အလြန္အကြ်ံျပဳျပင္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သုေတသနပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီအစားအေသာက္ေတြဟာ လူ႔သက္တမ္းကို တိုေတာင္းေစတယ္လို႔ cnbc အြန္လိုင္းသတင္းဌာနအရ သိရပါတယ္။ သုေတသနတစ္ခုထဲ လူေပါင္း(၁၉,၈၉၉) ဦးကို ဆယ္စုႏွစ္(၂) စုၾကာ ေလ့လာခဲ့ရာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။

ပညာရွင္ေတြဟာ အစားအေသာက္ေတြကို ဓာတုနည္းနဲ႔ မျပဳျပင္ထားတဲ့အစားအေသာက္၊ ဓာတုနည္းေတြနဲ႔ အလြန္အကြ်ံျပဳျပင္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြဆိုၿပီး အမ်ိဳးအစား (၄) မ်ိဳးခြဲျခားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခါ ေတြ႔ခဲ့ရတာက ဓာတုနည္းနဲ႔ျပဳျပင္စီမံထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြဟာ အေသေစာေစတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။

တစ္ေန႔တာအတြင္း ၄င္းအစားအေသာက္ေတြကို (၅) ၾကိမ္ သို႔မဟုတ္ (၅) ၾကိမ္ထက္ ပိုၿပီး စားေသာက္တဲ့သူေတြဟာ ေသဆံုးရန္ရာခို္္င္ႏႈန္း (၆၂) ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးျမွင့္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ၄င္းအစားအေသာက္ေတြဟာ ကင္ဆာေရာဂါကို ျဖစ္ပြားေစႏိုင္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆင္သင့္ျပဳလုပ္ထားၿပီးတဲ့ အသားေတြ၊ အခ်ိဳမ်ားတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာေတြ၊ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အာလူးေၾကာ္ေတြဟာ အလြန္အကြ်ံျပဳျပင္ဖန္တီးထားတဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေခ်ာကလက္၊ ကြတ္ကီး၊ ပီဇာ၊ အသားလံုး၊ ဒိုးနပ္၊ မယိုးနိစ္၊ မာဂ်ရင္း၊ မစ္ရွိတ္၊ ဆိုဒါနဲ႔ အခ်ိဳပါတဲ့ ေသာက္စရာေတြ၊ ၾကက္သားတံုးေၾကာ္၊ ေပါင္မုန္႔၊ ဘာဂါ၊ ေစ်းကြက္ထဲမွာ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူေသာက္သံုးႏိုင္တဲ့ စြပ္ျပဳတ္ေတြ၊ ေရခဲမုန္႔၊ အယ္လ္ကိုေဟာ၊ ၀ီစကီနဲ႔ ဂ်င္ စတာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။

ဆားနဲ႔ အခ်ိဳမ်ားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ၊ က်ပ္တင္အစားအေသာက္ေတြ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ဆီသြပ္ဘူးေတြ၊ အခ်ိဳရည္စိမ္ထားတဲ့ သစ္သီးဆီသြတ္ဘူးေတြ၊ ခ်ိစ္၊ ေပါင္မုန္႔၊ အငန္ သို႔မဟုတ္ အခ်ိဳပါတဲ့ အေစ့အဆံထုပ္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ေလ့လာခ်က္ေတြအရ အလြန္အကြ်ံဖန္တီးထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြဟာ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ကင္ဆာေရာဂါတို႔နဲ႔  မ်ားစြာ ဆက္စပ္မႈရွိေနတာကို ေတြ႔ရတာေၾကာင့္ အသက္ရွည္ၿပီး က်န္းက်န္းမာမာ ေနထိုင္ႏို္င္ဖို႔ အလြန္အကြ်ံျပဳျပင္စီမံထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။

<<< Unicode ဖွငျ့ဖတျရနျ >>>

ကိတျမုနျ့၊ အာလူးကွောျနဲ့ ဟမျဘာဂါတှဟော အလှနျအကြှံပွုပွငျထားတဲ့ အစားအသောကျတှေ ဖွစျပါတယျ။ သုတသေနပညာရှငျတှကေတော့ ဒီအစားအသောကျတှဟော လူ့သကျတမျးကို တိုတောငျးစတေယျလို့ cnbc အှနျလိုငျးသတငျးဌာနအရ သိရပါတယျ။ သုတသေနတစျခုထဲ လူပေါငျး(၁၉,၈၉၉) ဦးကို ဆယျစုနှစျ(၂) စုကွာ လေ့လာခဲ့ရာမှာ အောကျပါအတိုငျး တှေ့ရှိခဲ့ကွပါတယျ။

ပညာရှငျတှဟော အစားအသောကျတှကေို ဓာတုနညျးနဲ့ မပွုပွငျထားတဲ့အစားအသောကျ၊ ဓာတုနညျးတှနေဲ့ အလှနျအကြှံပွုပွငျထားတဲ့ အစားအသောကျတှဆေိုပွီး အမြိုးအစား (၄) မြိုးခှဲခွားခဲ့ပါတယျ။ ဒီအခါ တှေ့ခဲ့ရတာက ဓာတုနညျးနဲ့ပွုပွငျစီမံထားတဲ့ အစားအသောကျတှဟော အသစေောစတောကို တှေ့ရှိခဲ့ကွပါတယျ။

တစျနေ့တာအတှငျး ၄ငျးအစားအသောကျတှကေို (၅) ကွိမျ သို့မဟုတျ (၅) ကွိမျထကျ ပိုပွီး စားသောကျတဲ့သူတှဟော သဆေုံးရနျရာခိုျျငျနှုနျး (၆၂) ရာခိုငျနှုနျး တိုးမွှငျ့နတောကို တှေ့ရပါတယျ။ အဓိကအကွောငျးရငျးကတော့ ၄ငျးအစားအသောကျတှဟော ကငျဆာရောဂါကို ဖွစျပှားစနေိုငျတာကွောငျ့ ဖွစျပါတယျ။

အဆငျသငျ့ပွုလုပျထားပွီးတဲ့ အသားတှေ၊ အခြိုမြားတဲ့ အဖြောျယမကာတှေ၊ နို့ထှကျပစ်စညျးတှနေဲ့ အာလူးကွောျတှဟော အလှနျအကြှံပွုပွငျဖနျတီးထားတဲ့ အရာတှပေဲ ဖွစျပါတယျ။ ဒါ့အပွငျ ခြောကလကျ၊ ကှတျကီး၊ ပီဇာ၊ အသားလုံး၊ ဒိုးနပျ၊ မယိုးနိစျ၊ မာဂရြငျး၊ မစျရှိတျ၊ ဆိုဒါနဲ့ အခြိုပါတဲ့ သောကျစရာတှေ၊ ကွကျသားတုံးကွောျ၊ ပေါငျမုနျ့၊ ဘာဂါ၊ စြေးကှကျထဲမှာ အလှယျတကူ ဝယျယူသောကျသုံးနိုငျတဲ့ စှပျပွုတျတှေ၊ ရခေဲမုနျ့၊ အယျလျကိုဟော၊ ဝီစကီနဲ့ ဂငြျ စတာတှေ ပါဝငျပါတယျ။

ဆားနဲ့ အခြိုမြားတဲ့ အစားအသောကျတှေ၊ ကပြျတငျအစားအသောကျတှေ၊ ဟငျးသီးဟငျးရှကျ ဆီသှပျဘူးတှေ၊ အခြိုရညျစိမျထားတဲ့ သစျသီးဆီသှတျဘူးတှေ၊ ခြိစျ၊ ပေါငျမုနျ့၊ အငနျ သို့မဟုတျ အခြိုပါတဲ့ အစေ့အဆံထုပျတှလေညျး ပါဝငျပါတယျ။ လေ့လာခကြျတှအေရ အလှနျအကြှံဖနျတီးထားတဲ့ အစားအသောကျတှဟော နှလုံးရောဂါ၊ ကငျဆာရောဂါတို့နဲ့  မြားစှာ ဆကျစပျမှုရှိနတောကို တှေ့ရတာကွောငျ့ အသကျရှညျပွီး ကနြျးကနြျးမာမာ နထေိုငျနိုျငျဖို့ အလှနျအကြှံပွုပွငျစီမံထားတဲ့ အစားအသောကျတှကေို ရှောငျကွဉျကွပါလို့ တိုကျတှနျးလိုကျရပါတယျ။

Ref : Brightside

Comment here