Health

တစ္ေန႔ကို သီဟိုဠ္ေစ့(၄)ေစ့ စားရံုနဲ႔ ရရွိမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

သဘာ၀သစ္ဥသစ္ဖုကရတဲ့ အရာေတြဟာ လူေတြအတြက္ ေဘးပါဒ္ကင္းသလို၊ က်န္းမာေရးအေထာက္အကူျပဳေစတဲ့အက်ိဳးအာနိသင္ေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္။ အခုလည္း သီဟိုဠ္ေစ့(၄)ေစ့ စားရံုန႔ဲရရွိမယ့္အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

(၁) အသားအေရေေတြ Glow လာမယ္

သီဟိုဠ္ေစ့ဟာ သူ႔အသားအေရကို အထူးေကာင္းမြန္ေစတဲ့ copper နဲ႔ antioxidant တို႔ရဲ႕အဓိကအရင္းအျမစ္ၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ Antioxidants က အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစျပီး၊ copperက အျခားအင္ဇိုင္းေတြနဲ႔အတူ ေကာ္လဂ်င္ကို ထုတ္ေပးတဲ့အတြက္ သူ႔အသားအေရကို ၾကည္လင္ေတာက္ေျပာင္လာ ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ ေကာ္လဂ်င္ေတြ ေစ်းၾကီးေပး  ၀ယ္ေသာက္စရာမလိုေတာ့ဘူးေနာ္ သီဟိုဠ္ေစ့စားရင္ ရပါျပီ။

(၂) မၾကာခဏ ဖ်ားနာတာေတြ နည္းလာမယ္

သီဟိုဠ္ေစ့ဟာzinc ဓာတ္ရဲ႕အဓိက အရင္းအျမစ္ဆိုလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး zinc ဓာတ္ဟာ antioxidant အင္္ဇိုင္းေတြထုတ္လုပ္တာနဲ႔ immune system ဆဲလ္ေတြဖြံ႕ျဖိဳးဖို႔ အေရးပါျပီး၊ သင့္ရဲ႕  ကိုယ္ခံအားစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အတြက္ မၾကာခန ဖ်ားနာျခင္းကို ေလ့်ာပါးေစႏုိ္င္ပါတယ္။

(၃) အရိုးအဆစ္ေတြသန္မာလာမယ္

သီဟိုဠ္ေစ့ဟာ တစ္ေန႔တာလိုအပ္တဲ့ copper (၃၀)ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္ (၂၀)ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ကိုလည္း ေထာက္ပ႔ံေပးႏုိင္ပါတယ္။ Copper က ကိုယ္တြင္းတစ္သ်ဴးေတြ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေအာင္နဲ႔ သင့္အရိုးေတြကို သန္မာေအာင္ေထာက္ပ့ံေပးႏိိုင္ျပီး၊ မဂၢနီဆီယမ္က သူ႔ခႏၶာကို္ယ္ကို ကယ္ဆီယံဓာတ္စုပ္ယူႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးျပီး၊အရိုးပြျခင္းကို ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

(၄) မ်က္လံုးကိုကာကြယ္ေပးႏုိင္တာ

သီဟိုဠ္ေစ့ေတြမွာ  lutein၊ zeaxanthin နဲ႔ antioxidantေတြ အမ်ားအျပားပါ၀င္တဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္ အထူးေကာင္းမြန္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္ေစ့ကို ေန႔စဥ္စားသံုးပါက အျမင္အာရံုေကာင္းမြန္ေစျပီး၊ ပတ္၀န္းက်င္ကလာတဲ့ ေရာဂါပို္းေတြကုိလည္း တားဆီးႏိုင္ပါတယ္။ Zeaxanthin ကခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္အႏၱရာယ္ကိုလည္းကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၅) ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ျခင္းကို ေရွာင္ရွားႏုိင္တာ

မဂၢနီဆီယမ္ဓာတ္လိုအပ္တာထက္ပိုျပီး ေလ်ာ့နည္းသူေတြဟာ ကုိယ္လက္နာက်င္တာ၊ ေခါင္းခနခနကိုက္ခဲတာ နဲ႔ ေသြးတုိုးတာစတဲ့ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေတြျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္ေစ ့ ပံုမွန္စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ သင့္တင့္ညီမွ်တဲ့ မဂၢနီဆီယမ္ဓာတ္ ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္သလို၊ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ျခင္းေ၀ဒနာကိုလည္း သက္သာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

Source : lifestyle

Photo : Healthline

Unicode Font :

သဘာဝသစျဥသစျဖုကရတဲ့ အရာတှဟော လူတှအေတှကျ ဘေးပါဒျကငျးသလို၊ ကနြျးမာရေးအထောကျအကူပွုစတေဲ့အကြိုးအာနိသငျတှေ မြားစှာရှိပါတယျ။ အခုလညျး သီဟိုဠျစေ့(၄)စေ့ စားရုံနဲ့ရရှိမယျ့အကြိုးကြေးဇူးတှကေို ဖောျပွပေးလိုကျပါတယျ။

(၁) အသားအရေတှေေ Glow လာမယျ

သီဟိုဠျစေ့ဟာ သူ့အသားအရကေို အထူးကောငျးမှနျစတေဲ့ copper နဲ့ antioxidant တို့ရဲ့အဓိကအရငျးအမွစျကွီးဖွစျပါတယျ။ Antioxidants က အိုမငျးရငျ့ရောျမှုကို လြော့ကစြပွေီး၊ copperက အခွားအငျဇိုငျးတှနေဲ့အတူ ကောျလဂငြျကို ထုတျပေးတဲ့အတှကျ သူ့အသားအရကေို ကွညျလငျတောကျပွောငျလာ စမှောဖွစျပါတယျ။ ကဲ ကောျလဂငြျတှေ စြေးကွီးပေး  ဝယျသောကျစရာမလိုတော့ဘူးနောျ သီဟိုဠျစေ့စားရငျ ရပါပွီ။

(၂) မကွာခဏ ဖြားနာတာတှေ နညျးလာမယျ

သီဟိုဠျစေ့ဟာzinc ဓာတျရဲ့အဓိက အရငျးအမွစျဆိုလညျး ဟုတျပါတယျ။ နောကျပွီး zinc ဓာတျဟာ antioxidant အငျျဇိုငျးတှထေုတျလုပျတာနဲ့ immune system ဆဲလျတှဖှေံ့ဖွိုးဖို့ အရေးပါပွီး၊ သငျ့ရဲ့  ကိုယျခံအားစနစျကို ကောငျးမှနျစတေဲ့အတှကျ မကွာခန ဖြားနာခွငျးကို လြေ့ာပါးစနေိုျငျပါတယျ။

(၃) အရိုးအဆစျတှသေနျမာလာမယျ

သီဟိုဠျစေ့ဟာ တစျနေ့တာလိုအပျတဲ့ copper (၃၀)ရာခိုငျနှုနျးနဲ့ မဂ်ဂနီဆီယမျ (၂၀)ရာခိုငျနှုနျးခနျ့ကိုလညျး ထောကျပ့ံပေးနိုငျပါတယျ။ Copper က ကိုယျတှငျးတစျသြူးတှေ ဆကျသှယျနိုငျအောငျနဲ့ သငျ့အရိုးတှကေို သနျမာအောငျထောကျပ့ံပေးနိိုငျပွီး၊ မဂ်ဂနီဆီယမျက သူ့ခန်ဓာကိုျယျကို ကယျဆီယံဓာတျစုပျယူနိုငျအောငျ ကူညီပေးပွီး၊အရိုးပှခွငျးကို လြော့ခပြေးနိုငျပါတယျ။

(၄) မကြျလုံးကိုကာကှယျပေးနိုငျတာ

သီဟိုဠျစေ့တှမှော  lutein၊ zeaxanthin နဲ့ antioxidantတှေ အမြားအပွားပါဝငျတဲ့အတှကျ သူ့ရဲ့မကြျစိကနြျးမာရေးအတှကျ အထူးကောငျးမှနျပါတယျ။ သီဟိုဠျစေ့ကို နေ့စဉျစားသုံးပါက အမွငျအာရုံကောငျးမှနျစပွေီး၊ ပတျဝနျးကငြျကလာတဲ့ ရောဂါပိုျးတှကေိုလညျး တားဆီးနိုငျပါတယျ။ Zeaxanthin ကခရမျးလှနျရောငျခွညျအန်တရာယျကိုလညျးကာကှယျပေးနိုငျပါတယျ။

(၅) ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျခွငျးကို ရှောငျရှားနိုငျတာ

မဂ်ဂနီဆီယမျဓာတျလိုအပျတာထကျပိုပွီး လြော့နညျးသူတှဟော ကိုယျလကျနာကငြျတာ၊ ခေါငျးခနခနကိုကျခဲတာ နဲ့ သှေးတိုုးတာစတဲ့ ကနြျးမာရေးခြို့ယှငျးမှုတှဖွေစျစနေိုငျပါတယျ။ သီဟိုဠျစေ ့ ပုံမှနျစားသုံးပေးမယျဆိုရငျ သငျ့တငျ့ညီမြှတဲ့ မဂ်ဂနီဆီယမျဓာတျ ရရှိနိုငျမှာဖွစျသလို၊ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျခွငျးဝဒေနာကိုလညျး သကျသာစမှောဖွစျပါတယျ။

Source : lifestyle

Photo : Healthline

Comment here