Health

ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္တာကို အခ်ိန္တိုအတြင္းေပ်ာက္ကင္းဖို႔ စားေပးသင့္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကို ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ေရာဂါဟာ ရုတ္တရက္ျဖစ္လာေပမယ့္ ေပ်ာက္ကင္းဖို႔ ခက္တဲ့ေရာဂါမ်ိဳးပါ။ တကယ္လို႔ စာဖတ္သူအေနနဲ႔ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္္ေရာဂါကို မၾကာခဏခံစားေနရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေ၀ဒနာရဲ႕သေဘာကို နားလည္မွာပါ။ ေဆးေသာက္တာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာေတြက ေခါင္းတစ္ျခမ္းကုိက္ေ၀ဒနာကို သက္သာေစေပမယ့္ အရွင္းေပ်ာက္သြားတယ္ဆုိတာေတာ့ မရိွပါဘူး။ အခ်ိန္မေရြး ေ၀ဒနာျပန္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ခုရွိတာက ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္တာကို သက္သာေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္စားတဲ့ အစားအေသာက္ပံုစံကို ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ပါပဲ။ ကိုယ္စားတဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ခံအားစနစ္ျမွင့္တင္ေပးတဲ့ အစားအေသာက္ေတြပါလာရင္ေတာ့ ေခါင္းကိုက္ေ၀ဒနာဟာ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ ေလ်ာ့ပါးသြားမွာပါ။ ေအာက္ဘက္မွာေတာ့ brightside ကေန တဆင့္ ေတြ႔ျမင္ရတဲ့ ေခါင္းကိုက္ေ၀ဒနာကို ေပ်ာက္ကင္းသြားဖို႔ အကူညီေပးႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ဒိန္ခ်ဥ္

ဒိန္ခ်ဥ္မွာ riboflavin နဲ႔ ဗီတာမင္ဘီေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ေ၀ဒနာကို ခဏခဏခံစားေနရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေန႔တိုင္း ဒိန္ခ်ဥ္စားေပးသင့္ပါတယ္။

ေဆာ္လ္မြန္

ေဆာ္လ္မြန္ငါးေတြမွာ အိုမီဂါ(၃) ဖက္တီးအက္ဆစ္နဲ႔ ဗီတာမင္ ဘီတူး ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၾကာခဏ ေခါင္းကိုက္ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပြားေစတဲ့ ေသြးေၾကာအဖုအထံုးေတြ ျဖစ္တာကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကန္စြန္းဥ

ကန္စြန္းဥေတြဟာ အရသာရွိရံုတင္မကပဲ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္ေ၀ဒနာကိုပါ ေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။ ကန္စြန္းဥေတြမွာ ဗီတာမင္စီ၊ ဗီတာမင္ဘီ၀မ္း၊ ပိုတက္ဆီယမ္တို႔ ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေခါင္းကိုက္တဲ့အခ်ိန္ ကန္စြန္းဥစားေပးရင္ ေခါင္းကိုက္တာကို သက္သာေစတဲ့အျပင္ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေစပါတယ္။

Source : Brightside

Photo : Healthlife

Unicode Font :

ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျရောဂါဟာ ရုတျတရကျဖွစျလာပမေယျ့ ပြောကျကငျးဖို့ ခကျတဲ့ရောဂါမြိုးပါ။ တကယျလို့ စာဖတျသူအနနေဲ့ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျျရောဂါကို မကွာခဏခံစားနရေတယျဆိုရငျတော့ ဝဒေနာရဲ့သဘောကို နားလညျမှာပါ။ ဆေးသောကျတာ၊ လေ့ကငြ့ျခနျးလုပျတာတှကေ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျဝဒေနာကို သကျသာစပေမေယျ့ အရှငျးပြောကျသှားတယျဆိုတာတော့ မရှိပါဘူး။ အခြိနျမရှေး ဝဒေနာပွနျပေါျလာနိုငျပါတယျ။

တစျခုရှိတာက ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျတာကို သကျသာစခေငြျတယျဆိုရငျ ကိုယျစားတဲ့ အစားအသောကျပုံစံကို ပွောငျးလဲပေးဖို့ပါပဲ။ ကိုယျစားတဲ့ အစားအစာတှထေဲမှာ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျရောဂါမဖွစျအောငျ တားဆီးပေးနိုငျတဲ့ ကိုယျခံအားစနစျမွှငျ့တငျပေးတဲ့ အစားအသောကျတှပေါလာရငျတော့ ခေါငျးကိုကျဝဒေနာဟာ သူ့အလိုအလြောကျ လြော့ပါးသှားမှာပါ။ အောကျဘကျမှာတော့ brightside ကနေ တဆငျ့ တှေ့မွငျရတဲ့ ခေါငျးကိုကျဝဒေနာကို ပြောကျကငျးသှားဖို့ အကူညီပေးနိုငျတဲ့ အစားအသောကျတှကေို ဖောျပွပေးလိုကျပါတယျ။

ဒိနျခဉြျ

ဒိနျခဉြျမှာ riboflavin နဲ့ ဗီတာမငျဘီတှေ ပါဝငျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျဝဒေနာကို ခဏခဏခံစားနရေတယျဆိုရငျတော့ နေ့တိုငျး ဒိနျခဉြျစားပေးသငျ့ပါတယျ။

ဆောျလျမှနျ

ဆောျလျမှနျငါးတှမှော အိုမီဂါ(၃) ဖကျတီးအကျဆစျနဲ့ ဗီတာမငျ ဘီတူး ပါဝငျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ မကွာခဏ ခေါငျးကိုကျဝဒေနာကို ဖွစျပှားစတေဲ့ သှေးကွောအဖုအထုံးတှေ ဖွစျတာကို ကာကှယျပေးနိုငျပါတယျ။

ကနျစှနျးဥ

ကနျစှနျးဥတှဟော အရသာရှိရုံတငျမကပဲ ခေါငျးတစျခွမျးကိုကျဝဒေနာကိုပါ ပြောကျကငျးစပေါတယျ။ ကနျစှနျးဥတှမှော ဗီတာမငျစီ၊ ဗီတာမငျဘီဝမျး၊ ပိုတကျဆီယမျတို့ ကွှယျဝစှာ ပါဝငျပါတယျ။ ခေါငျးကိုကျတဲ့အခြိနျ ကနျစှနျးဥစားပေးရငျ ခေါငျးကိုကျတာကို သကျသာစတေဲ့အပွငျ စိတျကို တညျငွိမျစပေါတယျ။

Source : Brightside

Photo : Healthlife

Comment here