Health

ဒီလိုအစားအေသာက္ေတြနဲ႔ မ်က္ကြင္းမညိဳေအာင္ ကာကြယ္ၾကရေအာင္…..

Zawgyi Font :

ညဘက္မိုးခ်ဳပ္ခံၿပီး တီဗီေတြၾကည့္တဲ့အခါ မနက္မိုးလင္းရင္ ပန္ဒါတစ္ေကာင္လိုပဲ မ်က္ကြင္းေတြညိဳလာတတ္ပါတယ္။ အလုပ္ပင္ပန္းလို႔ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ဖိစီးမႉမ်ားလို႔ျဖစ္ေစ၊ မၾကာခဏအိပ္ေရးပ်က္လို႔ပဲျဖစ္ေစ မ်က္ကြင္းေတြ ညိဳေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလို အေၾကာင္းေတြထဲမွာမွ အဓိကမ်က္ကြင္းညိဳရတဲ့ လက္သည္တရားခံကေတာ့ အစာအာဟာရေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ လံုေလာက္တဲ့အာဟာရမျပည့္၀တဲ့အခါ မ်က္လံုးနားတစ္၀ုိက္မွာ အနက္ေရာင္ အ၀ိုင္းေတြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မ်က္ႏွာအလွကို ခ်ို႕ယြင္းေစတဲ့ မ်က္ကြင္းေတြညိဳေနတာကို ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ႔ အလြယ္တကူဖယ္ရွားႏိုင္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ indianexpress ကေနတဆင့္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ အီး

ဗီတာမင္အီးကေတာ့ အသားအရည္အတြက္ေရာ၊ ဆံသားအတြက္ပါ ေကာင္းတဲ့ အာဟာရတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မွာလည္း အင္တီေအာက္ဆီးဒန္႔ေတြ ၾကြယ္ၾကြယ္၀၀ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗီတာမင္အီးဟာ အသားအရည္ရဲ႕ အစိုဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးတဲ့အျပင္ အေရးအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚတာကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္။ ေနၾကာဆီ၊ ေျပာင္းဖူး၊ ဟင္းႏုႏြယ္နဲ႔ ဗာဒံသီးေတြကေတာ့ ဗီတာမင္အီးၾကြယ္၀တဲ့ အစားအေသာက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သံဓာတ္

သံဓာတ္ခ်ိဳ႕တဲ့ရင္လည္း မ်က္ကြင္းညိုတတ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ အရမ္းပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတဲ့အခါ တစ္ရွဴးေတြထဲ ေအာက္ဆီဂ်င္ပို႔ေဆာင္သယ္ယူတာဟာ ေႏွးေကြးသြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ အသားအရည္ဟာ ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ျဖစ္လာၿပီး မ်က္ကြင္းညိဳတာက ပိုသိသာထင္ရွားလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ၊ ေရႊဖရံုသီးအေစ့ေတြ၊ ပဲေတာင့္ရွည္နဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ သံဓာတ္ပါ၀င္တာေၾကာင့္ မ်က္ကြင္းညိဳတာကို သက္သာေလ်ာ့ပါးေစဖို႔ စားသင့္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ စီ

ဗီတာမင္စီကို ေပါ့ေသးေသးမေအာက္ေမ့လိုက္ပါနဲ႔။ ဗီတာမင္စီဓာတ္ ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြဟာ အသားအရည္ကို အလြယ္တကူမပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးလည္ပတ္မႉကို တိုးတက္ေစသလို ေကာ္လာဂ်င္ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။ ဗီတာမင္စီပါ၀င္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို မွီ၀ဲရင္ အသားအရည္ဟာ ပိုမိုတင္းရင္းၿပီး ၀င္းပလာပါတယ္။ ဗီတာမင္စီၾကြယ္၀တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကေတာ့ မာလကာသီး၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ လိေမၼာ္သီးနဲ႔ ပန္းေဂၚဖီတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Lycopene

Lycopene ကို အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ သူက အက်ိဳးအာနိသင္အရမ္းေကာင္းတဲ့ ဓာတ္ေပါင္းတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္လံုးက်န္းမာေရးနဲ႔ ကိုယ္ခံအားစနစ္ေကာင္းမြန္ေအာင္ သူက အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ မ်က္လံုးနားတစ္၀ိုက္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အနက္ေရာင္ကြင္းေတြရဲ႕ ေရာင္ျခယ္ကို သိသိသာသာ ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ Lycopene ပါ၀င္တဲ့ သစ္သီး၀လံေတြကေတာ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ဖရဲသီး၊ ေဂၚဖီထုပ္နဲ႔ သေဘၤာသီးတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ ေက

ဗီတာမင္ေကဟာ အနာက်က္ျမန္ေစတဲ့အစြမ္းရွိတဲ့အျပင္ ပ်က္စီးေနတဲ့အသားအရည္ကိုလည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေန႔တိုင္း ဗီတာမင္ေကပါတဲ့ အစားအေသာက္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ပံုမွန္စားသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မ်က္ကြင္းေတြညိဳေနတာကို တာ့တာျပႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သလဲသီး၊ ပန္းေဂၚဖီနဲ႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေတြမွာေတာ့ ဗီတာမင္ေက ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ အခုေဖာ္ျပေပးထားတာကေတာ့ အာဟာရသိပၺံပညာရွင္ၾကီး Avni Kaul က အၾကံျပဳထားတဲ့ မ်က္ကြင္းညိုတာကို အစားအေသာက္နဲ႔ ေပ်ာက္ကင္းေစမယ့္ နည္းလမ္းေတြပဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မ်က္ကြင္းညိဳလို႔ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေနၾကတဲ့ စာဖတ္သူတို႔အတြက္ အက်ိဳးရွိေစဖို႔အလို႔ငွာ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါေတာ့တယ္။

Source : indianexpress

Photo : rawpixel

Unicode Font :

ညဘကျမိုးခြုပျခံပွီး တီဗီတှကွေညျ့တဲ့အခါ မနကျမိုးလငျးရငျ ပနျဒါတစျကောငျလိုပဲ မကြျကှငျးတှညေိုလာတတျပါတယျ။ အလုပျပငျပနျးလို့ဖွစျစေ၊ စိတျဖိစီးမှူမြားလို့ဖွစျစေ၊ မကွာခဏအိပျရေးပကြျလို့ပဲဖွစျစေ မကြျကှငျးတှေ ညိုနတေတျပါတယျ။ ဒီလို အကွောငျးတှထေဲမှာမှ အဓိကမကြျကှငျးညိုရတဲ့ လကျသညျတရားခံကတော့ အစာအာဟာရကွောငျ့ပဲ ဖွစျပါတယျ။ ခန်ဓာကိုယျထဲမှာ လုံလောကျတဲ့အာဟာရမပွညျ့ဝတဲ့အခါ မကြျလုံးနားတစျဝိုကျမှာ အနကျရောငျ အဝိုငျးတှေ ပေါျလာတတျပါတယျ။ ဒီတော့ မကြျနှာအလှကို ခြို့ယှငျးစတေဲ့ မကြျကှငျးတှညေိုနတောကို ဘယျလိုနညျးတှနေဲ့ အလှယျတကူဖယျရှားနိုငျမလဲဆိုတာကိုတော့ indianexpress ကနတေဆငျ့ ဖောျပွပေးလိုကျပါတယျ။

ဗီတာမငျ အီး

ဗီတာမငျအီးကတော့ အသားအရညျအတှကျရော၊ ဆံသားအတှကျပါ ကောငျးတဲ့ အာဟာရတစျမြိုး ဖွစျပါတယျ။ သူ့မှာလညျး အငျတီအောကျဆီးဒနျ့တှေ ကွှယျကွှယျဝဝ ပါဝငျပါတယျ။ ဗီတာမငျအီးဟာ အသားအရညျရဲ့ အစိုဓာတျကို ထိနျးသိမျးပေးတဲ့အပွငျ အရေးအကွောငျးတှေ ဖွစျပေါျတာကိုလညျး လြော့ပါးစပေါတယျ။ နကွောဆီ၊ ပွောငျးဖူး၊ ဟငျးနုနှယျနဲ့ ဗာဒံသီးတှကေတော့ ဗီတာမငျအီးကွှယျဝတဲ့ အစားအသောကျတှပေဲ ဖွစျပါတယျ။

သံဓာတျ

သံဓာတျခြို့တဲ့ရငျလညျး မကြျကှငျးညိုတတျပါတယျ။ ပွောရရငျတော့ အရမျးပငျပနျးနှမျးနယျနတေဲ့အခါ တစျရှူးတှထေဲ အောကျဆီဂငြျပို့ဆောငျသယျယူတာဟာ နှေးကှေးသှားပါတယျ။ ဒီတော့ အသားအရညျဟာ ဖွူဖတျဖွူရောျဖွစျလာပွီး မကြျကှငျးညိုတာက ပိုသိသာထငျရှားလာတာပဲ ဖွစျပါတယျ။ အစိမျးရောငျ ဟငျးသီးဟငျးရှကျတှေ၊ ရှှဖေရုံသီးအစေ့တှေ၊ ပဲတောငျ့ရှညျနဲ့ ပဲအမြိုးမြိုးမှာ သံဓာတျပါဝငျတာကွောငျ့ မကြျကှငျးညိုတာကို သကျသာလြော့ပါးစဖေို့ စားသငျ့တဲ့ အစားအသောကျတှေ ဖွစျပါတယျ။

ဗီတာမငျ စီ

ဗီတာမငျစီကို ပေါ့သေးသေးမအောကျမေ့လိုကျပါနဲ့။ ဗီတာမငျစီဓာတျ ကွှယျဝစှာ ပါဝငျတဲ့ အစားအသောကျတှဟော အသားအရညျကို အလှယျတကူမပကြျစီးအောငျ ထိနျးသိမျးပေးနိုငျပါတယျ။ သှေးလညျပတျမှူကို တိုးတကျစသေလို ကောျလာဂငြျကိုလညျး ထုတျလုပျပေးပါတယျ။ ဗီတာမငျစီပါဝငျတဲ့ အစားအသောကျတှကေို မှီဝဲရငျ အသားအရညျဟာ ပိုမိုတငျးရငျးပွီး ဝငျးပလာပါတယျ။ ဗီတာမငျစီကွှယျဝတဲ့ အစားအသောကျတှကေတော့ မာလကာသီး၊ စတောျဘယျရီ၊ လိမ်မောျသီးနဲ့ ပနျးဂေါျဖီတို့ပဲ ဖွစျပါတယျ။

Lycopene

Lycopene ကို အသီးအနှံနဲ့ ဟငျးသီးဟငျးရှကျ အတောျမြားမြားမှာ တှေ့ရတတျပါတယျ။ သူက အကြိုးအာနိသငျအရမျးကောငျးတဲ့ ဓာတျပေါငျးတစျမြိုး ဖွစျပါတယျ။ မကြျလုံးကနြျးမာရေးနဲ့ ကိုယျခံအားစနစျကောငျးမှနျအောငျ သူက အထောကျအပံ့ပေးပါတယျ။ မကြျလုံးနားတစျဝိုကျမှာ ဖွစျနတေဲ့ အနကျရောငျကှငျးတှရေဲ့ ရောငျခွယျကို သိသိသာသာ လြော့ခပြေးနိုငျပါတယျ။ Lycopene ပါဝငျတဲ့ သစျသီးဝလံတှကေတော့ ခရမျးခဉြျသီး၊ ဖရဲသီး၊ ဂေါျဖီထုပျနဲ့ သငျ်ဘောသီးတို့ပဲ ဖွစျပါတယျ။

ဗီတာမငျ ကေ

ဗီတာမငျကဟော အနာကကြျမွနျစတေဲ့အစှမျးရှိတဲ့အပွငျ ပကြျစီးနတေဲ့အသားအရညျကိုလညျး ပွနျလညျပွုပွငျပေးနိုငျပါတယျ။ နေ့တိုငျး ဗီတာမငျကပေါတဲ့ အစားအသောကျတစျမြိုးမြိုးကို ပုံမှနျစားသုံးမယျဆိုရငျတော့ မကြျကှငျးတှညေိုနတောကို တာ့တာပွနိုငျပါလိမျ့မယျ။ သလဲသီး၊ ပနျးဂေါျဖီနဲ့ ခရမျးခဉြျသီးတှမှောတော့ ဗီတာမငျကေ ကွှယျဝစှာ ပါဝငျပါတယျ။ အခုဖောျပွပေးထားတာကတော့ အာဟာရသိပ်ဗံပညာရှငျကွီး Avni Kaul က အကွံပွုထားတဲ့ မကြျကှငျးညိုတာကို အစားအသောကျနဲ့ ပြောကျကငျးစမေယျ့ နညျးလမျးတှပေဲ ဖွစျတာကွောငျ့ မကြျကှငျးညိုလို့ စိတျအနှောငျ့အယှကျဖွစျနကွေတဲ့ စာဖတျသူတို့အတှကျ အကြိုးရှိစဖေို့အလို့ငှာ ဖောျပွပေးလိုကျရပါတော့တယျ။

Source : indianexpress

Photo : rawpixel

 

Comment here