Health

အခ်ိဳဓာတ္အမ်ားၾကီး စားသံုးတဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

သၾကားနဲ႔ အခ်ိဳဓာတ္အမ်ားအျပားစားသံုးျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးအတြက္ ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ အားလံုးသိၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာလည္း  အဆင္သင့္စားသံုးႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ၊ ဆီသြတ္ဘူးေတြနဲ႔ အေအးဘူးေတြလိုမ်ိဳးမွာ အခ်ိဳဓာတ္ေတြ ပမာဏမ်ားစြာ ပါ၀င္ေလ့ရွိပါတယ္။ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပေပးမွာကေတာ့ Insider ကေနတဆင့္ ေတြ႔ျမင္ရတဲ့ အခ်ိဳဓာတ္အမ်ားအျပားစားသံုးတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဆိုးက်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္ျခင္း

အခ်ိဳအစားမ်ားျခင္းနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္ျခင္းဟာ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ေလ့လာခ်က္အမ်ားစုက ဆိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အခ်ိဳမ်ားတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာေတြ၊ ဆိုဒါေတြဟာဆိုရင္ အာဟာရတန္ဖိုးနည္းပါးၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ အတက္ျမန္ေစပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ဟာ အသက္ရွင္သန္ဖို႔ ဂလူးကို႔စ္လိုအပ္ေပမယ့္ လိုအပ္တာထက္ ပမာဏပိုမ်ားေနတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ပိုေနတဲ့ သၾကားေတြကို ဖက္တီးအက္ဆစ္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလိုက္ၿပီး ေနာင္မွာသံုးဖို႔အတြက္ တင္ပါးေတြ၊ ေပါင္ေတြ၊ လက္ေတြနဲ႔ အစာအိမ္မွာ သြားစုေဆာင္းတာေၾကာင့္ လူဟာ ၀လာတာျဖစ္ပါတယ္။

သြားေတြ ပ်က္စီးျခင္း

အခ်ိဳဟာ အမွန္တကယ္ေတာ့ သြားေတြကို ပိုးေပါက္ အေခါင္းေပါက္ေတြ ျဖစ္ေစတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သြားပ်က္စီးရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းက အခ်ိဳေၾကာင့္ထြက္ေပၚလာတဲ့ အက္ဆစ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္လို႔မ်ား ကိုယ္စားတဲ့အစားအစာကို ဂရုမစိုက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ပါးစပ္တစ္ခုလံုးမွာသြားပိုးေပါက္ေတြနဲ႔ ျပည့္လာမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အေရျပားျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားျခင္း

သိိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ မၾကာေသးခင္က ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အခ်ိဳမ်ားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြဟာ အေရျပားျပႆနာေတြ ျဖစ္ႏိုင္္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ိဳစားခ်င္စိတ္ ပိုမိုျမင့္တက္လာျခင္း

အခ်ိဳဓာတ္နဲ႔ သၾကားေတြမွာ ကိုကင္းလိုမ်ိဳး စြဲလမ္းေစတတ္တဲ့အရာပါတယ္ဆိုတာကုိေတာ့ ပညာရွင္ေတြက လက္မခံၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳေတြ အမ်ားၾကီးစားသံုးတဲ့အခါ ဦးေႏွာက္ထဲကေန ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဓာတုျဒပ္ေပါင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဒိုပါမင္းထြက္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဆီးခ်ိဳေရာဂါျဖစ္ပြားႏို္င္ေျခမ်ားျခင္း

ဂလူးကို႔စ္ပမာဏမ်ားတဲ့ အစားတစ္ခုခု စားသံုးလိုက္တဲ့အခါ ၄င္းအခ်ိဳဓာတ္ကို ေခ်ဖ်က္ၿပီး စြမ္းအင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ အင္ဆူလင္က လုပ္ေဆာင္ေပးရပါတယ္။ ျပႆနာက လူေတြဟာ အခ်ိဳအမ်ားၾကီးစားတဲ့အခါ ခႏၶာကို္ယ္ကလည္း ၄င္းကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ အင္ဆူလင္ပမာဏ အမ်ားၾကီးထုတ္ေပးရပါတယ္။ ရလဒ္အေနနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဂလူးကို႔စ္ကို လ်င္ျမန္စြာ မစုပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ အင္ဆူလင္ကုိ ခုခံလာႏိုင္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂလူးကို႔စ္ေတြဟာ ေသြးေၾကာေတြနဲ႔ အသည္းထဲမွာ အမ်ားၾကီး စုပံုလာရာကေန ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္ပြားလာႏိုင္ပါတယ္။

စိတ္က်ေ၀ဒနာခံစားရျခင္း

အခ်ိဳဓာတ္အမ်ားအျပားစားသံုးျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အပါအ၀င္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေရာင္ယမ္းမႈကိုပါ တိုးျမွင့္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနကေန တဆင့္ စိ္တ္ဖိစီးမႈရတာ၊ စိတ္လႈပ္ရွားပူပန္တာနဲ႔ စိတ္က်ေ၀ဒနာေတြထိေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။

မွတ္ဥာဏ္ျပႆနာမ်ား ခံစားရျခင္း

အခ်ိဳဓာတ္အမ်ားအျပားစားသံုးျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ေရတိုေရရွည္မွတ္ဥာဏ္ေတြအေပၚမွာ တိုက္ရိုက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ၾကြက္ေတြကို အခ်ိဳဓာတ္ေကြ်းၿပီး ရက္သတၱပတ္(၄) ပတ္တာ စမ္းသပ္တဲ့အထဲမွာေတာ့ (၄)ပတ္ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္ ၾကြက္ေတြရဲ႕ သိမႈဆိုင္ရာစြမ္းရည္ေတြဟာ သိသိသာသာ က်ဆင္းလာတာကို ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေသြးတြင္းအခ်ိဳဓာတ္ပမာဏမ်ားေနျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္မွတ္ဥာဏ္ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္နဲ႔ အယ္လ္ဇိုင္းမားလို ေရာဂါမ်ိဳးေတြအထိ ျဖစ္ပြားေစႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

Source : Brightside

Photo : Jamin Djuang

Unicode Font :

သကွားနဲ့ အခြိုဓာတျအမြားအပွားစားသုံးခွငျးဟာ ခန်ဓာကိုယျကနြျးမာရေးအတှကျ ဆိုးကြိုးတှဖွေစျပေါျစနေိုငျတယျဆိုတာ အားလုံးသိကွပွီးဖွစျပါတယျ။ အခုခတျေမှာလညျး  အဆငျသငျ့စားသုံးနိုငျတဲ့ အစားအသောကျတှေ၊ ဆီသှတျဘူးတှနေဲ့ အအေးဘူးတှလေိုမြိုးမှာ အခြိုဓာတျတှေ ပမာဏမြားစှာ ပါဝငျလေ့ရှိပါတယျ။ အောကျမှာ ဖောျပွပေးမှာကတော့ Insider ကနတေဆငျ့ တှေ့မွငျရတဲ့ အခြိုဓာတျအမြားအပွားစားသုံးတဲ့အခါ ခန်ဓာကိုယျမှာ ဖွစျပေါျလာမယျ့ ဆိုးကြိုးတှပေဲ ဖွစျပါတယျ။

ကိုယျအလေးခြိနျတကျခွငျး

အခြိုအစားမြားခွငျးနဲ့ ကိုယျအလေးခြိနျတကျခွငျးဟာ ဆကျစပျနကွေောငျး လေ့လာခကြျအမြားစုက ဆိုပါတယျ။ အထူးသဖွငျ့ အခြိုမြားတဲ့ အဖြောျယမကာတှေ၊ ဆိုဒါတှဟောဆိုရငျ အာဟာရတနျဖိုးနညျးပါးပွီး ကိုယျအလေးခြိနျ အတကျမွနျစပေါတယျ။ လူ့ခန်ဓာကိုယျဟာ အသကျရှငျသနျဖို့ ဂလူးကို့စျလိုအပျပမေယျ့ လိုအပျတာထကျ ပမာဏပိုမြားနတေဲ့အခါ ခန်ဓာကိုယျဟာ ပိုနတေဲ့ သကွားတှကေို ဖကျတီးအကျဆစျတှအေဖွစျ ပွောငျးလိုကျပွီး နောငျမှာသုံးဖို့အတှကျ တငျပါးတှေ၊ ပေါငျတှေ၊ လကျတှနေဲ့ အစာအိမျမှာ သှားစုဆောငျးတာကွောငျ့ လူဟာ ဝလာတာဖွစျပါတယျ။

သှားတှေ ပကြျစီးခွငျး

အခြိုဟာ အမှနျတကယျတော့ သှားတှကေို ပိုးပေါကျ အခေါငျးပေါကျတှေ ဖွစျစတော မဟုတျပါဘူး။ သှားပကြျစီးရတဲ့ အဓိကအကွောငျးရငျးက အခြိုကွောငျ့ထှကျပေါျလာတဲ့ အကျဆစျကွောငျ့ပဲ ဖွစျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ တကယျလို့မြား ကိုယျစားတဲ့အစားအစာကို ဂရုမစိုကျဘူးဆိုရငျတော့ ပါးစပျတစျခုလုံးမှာသှားပိုးပေါကျတှနေဲ့ ပွညျ့လာမှာပဲ ဖွစျပါတယျ။

အရပွေားပွဿနာမြား ဖွစျပှားခွငျး

သိိပ်ပံပညာရှငျတှဟော မကွာသေးခငျက နို့ထှကျပစ်စညျးတှနေဲ့ အခြိုမြားတဲ့ အစားအသောကျတှဟော အရပွေားပွဿနာတှေ ဖွစျနိုငျျတယျဆိုတာ တှေ့ရှိခဲ့ကွတာ ဖွစျပါတယျ။

အခြိုစားခငြျစိတျ ပိုမိုမွငျ့တကျလာခွငျး

အခြိုဓာတျနဲ့ သကွားတှမှော ကိုကငျးလိုမြိုး စှဲလမျးစတေတျတဲ့အရာပါတယျဆိုတာကိုတော့ ပညာရှငျတှကေ လကျမခံကွပါဘူး။ ဒါပမေယျ့ အခြိုတှေ အမြားကွီးစားသုံးတဲ့အခါ ဦးနှောကျထဲကနေ ပြောျရှှငျခွငျးဓာတုဒွပျပေါငျးတစျမြိုးဖွစျတဲ့ ဒိုပါမငျးထှကျရှိတယျလို့ သိရပါတယျ။

ဆီးခြိုရောဂါဖွစျပှားနိုျငျခွမြေားခွငျး

ဂလူးကို့စျပမာဏမြားတဲ့ အစားတစျခုခု စားသုံးလိုကျတဲ့အခါ ၄ငျးအခြိုဓာတျကို ခြဖေကြျပွီး စှမျးအငျအဖွစျ ပွောငျးလဲဖို့ အငျဆူလငျက လုပျဆောငျပေးရပါတယျ။ ပွဿနာက လူတှဟော အခြိုအမြားကွီးစားတဲ့အခါ ခန်ဓာကိုျယျကလညျး ၄ငျးကို ခြဖေကြျဖို့ အငျဆူလငျပမာဏ အမြားကွီးထုတျပေးရပါတယျ။ ရလဒျအနနေဲ့ ခန်ဓာကိုယျဟာ ဂလူးကို့စျကို လငြျမွနျစှာ မစုပျနိုငျတော့ပဲ အငျဆူလငျကို ခုခံလာနိုငျပါတော့တယျ။ ဒါကွောငျ့ ဂလူးကို့စျတှဟော သှေးကွောတှနေဲ့ အသညျးထဲမှာ အမြားကွီး စုပုံလာရာကနေ ဆီးခြိုရောဂါ ဖွစျပှားလာနိုငျပါတယျ။

စိတျကဝြဒေနာခံစားရခွငျး

အခြိုဓာတျအမြားအပွားစားသုံးခွငျးဟာ ဦးနှောကျအပါအဝငျ ခန်ဓာကိုယျတှငျး ရောငျယမျးမှုကိုပါ တိုးမွှငျ့စတေယျလို့ သိရပါတယျ။ ဒီလိုအခွအေနကေနေ တဆငျ့ စျိတျဖိစီးမှုရတာ၊ စိတျလှုပျရှားပူပနျတာနဲ့ စိတျကဝြဒေနာတှထေိအောငျ ဖွစျနိုငျတယျလို့ ပညာရှငျတှကေ ဆိုပါတယျ။

မှတျဉာဏျပွဿနာမြား ခံစားရခွငျး

အခြိုဓာတျအမြားအပွားစားသုံးခွငျးဟာ ဦးနှောကျရဲ့ ရတေိုရရှေညျမှတျဉာဏျတှအေပေါျမှာ တိုကျရိုကျ အကြိုးသကျရောကျမှု ဖွစျပေါျစပေါတယျ။ ကွှကျတှကေို အခြိုဓာတျကြှေးပွီး ရကျသတ်တပတျ(၄) ပတျတာ စမျးသပျတဲ့အထဲမှာတော့ (၄)ပတျကွာပွီးတဲ့နောကျ ကွှကျတှရေဲ့ သိမှုဆိုငျရာစှမျးရညျတှဟော သိသိသာသာ ကဆြငျးလာတာကို တှေ့ခဲ့ရပါတယျ။ ဒါ့အပွငျ သှေးတှငျးအခြိုဓာတျပမာဏမြားနခွေငျးဟာ ဦးနှောကျမှတျဉာဏျခြို့ယှငျးခွငျနဲ့ အယျလျဇိုငျးမားလို ရောဂါမြိုးတှအေထိ ဖွစျပှားစနေိုငျတယျလို့ သိရပါတယျ။

Source : Brightside

Photo : Jamin Djuang

Comment here