Knowledge

ရယ္ေမာျခင္းေၾကာင့္ သင္ရရွိႏုိင္မယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူး(၅)ခုကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

ရယ္ေမာျခင္းဆုိတာ ပုိက္ဆံမကုန္ပဲနဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအမ်ားႀကီး ရရွိေစတဲ့အရာလုိ႔ သိထားခဲ့ဖူးတယ္မဟုတ္လား။ တကယ္လည္း ရယ္ေမာျခင္းဆုိတာ ပုိက္ဆံတျပားတခ်ပ္မွ မကုန္ပဲ ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအမ်ားႀကီး သယ္လာေပးတဲ့အရာပါ။ ရယ္ေမာျခင္းကေန သင္ ဘာေတြရႏုိင္မလဲဆုိေတာ့….

(၁) စိတ္ညစ္စရာေတြကုိ ေလ်ာ့က်ေစတယ္

ရယ္ေမာျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ ေဒါသျဖစ္တာေတြကုိ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ ပုံမွန္ရယ္ေနတတ္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ ေတာ္ရုံနဲ႔စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ ၀မ္းနည္းမႈေတြရဲ႕ဒဏ္ကုိ ခံရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အရာရာကုိ ဟာသဆန္တဲ့ ဖက္ကေန ၾကည့္တတ္သူတစ္ဦးအတြက္ ျပႆနာေတြကုိေျဖရွင္းနည္းဟာလည္း သူမ်ားေတြန႔ဲတူမွာမဟုတ္လုိ႔ စိတ္ညစ္စရာတစ္ခုခုရွိလာရင္ ရယ္ေမာေနလုိက္တာ အေကာင္းဆုံးပါ။

(၂) ကယ္လုိရီေတြကုိေလာင္ကၽြမ္းေစတယ္

၀ုိး…ဒီလုိဆုိ Gym ကုိေတာင္ သြားေနဖုိ႔မလုိေတာ့ဘူးေပါ့။ ထုိင္ၿပီး ရယ္ေနရုံပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္…ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈေတြအရေတာ့ တစ္ေန႔မွာ (၁၀)မိနစ္ကေန (၁၅)မိနစ္ေလာက္ အားရပါးရ ရယ္ေနရုံနဲ႔ တစ္ေန႔တာ စားေသာက္ထားသမွ် ကယ္လုိရီေတြရဲ႕(၄၀)ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ေလာင္ကၽြမ္းသြားေစပါသတဲ့။

(၃) နာက်င္မႈကုိေလ်ာ့က်ေစတယ္

တခ်ိဳ႕လူေတြကုိ ျမင္ဖူးတယ္မုိ႔လား။ တစ္ခုခုေၾကာင့္ နာက်င္သြားတဲ့အခါ၊ဒဏ္ရာရသြားတဲ့အခါ နာလုိက္တာလုိ႔ေျပာၿပီး ရႈံ႕မဲ့ေနဖုိ႔ထက္ ရယ္ေနၾကတာမ်ိဳးေလ။ မန္ဆာခ်ဳးဆက္တကၠသုိလ္မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈတစ္ခုအရ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္ေမာေနျခင္းဟာ နာက်င္မႈကုိ အခ်ိန္ခဏေလာက္ ေမ့ေလ်ာ့သြားေစႏုိင္တယ္လုိ႔  ဆုိပါတယ္။

(၄) အသက္ရွည္တယ္

ဒါကေတာ့ ေျပာေနဖုိ႔ေတာင္မလုိပါဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးၿပီးသားပဲေလ။ “ရယ္ေသာသူ အသက္ရွည္သည္” ဆုိတာ။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈအရ ရယ္ေမာေနတတ္တဲ့သူေတြက ဘ၀ကုိ အေကာင္းျမင္တတ္ၾကသလုိ တျခားသူေတြထက္ပုိၿပီး အသက္ရွည္ရွည္ေနၾကရေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

(၅) ကုိယ္ခံအားေကာင္းေစတယ္

ရယ္ေမာျခင္းဟာ ခႏၶာကုိယ္ထဲက စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ဟုိမုန္းေတြကုိ ေလ်ာ့ခ်ေပးရုံသာမက ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ခုခံအားစနစ္ကုိလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါသတဲ့။ ရယ္ေမာလုိိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခႏၶာကုိယ္မွာရွိတဲ့ အဆုတ္ဟာ ေလ၀င္ေလထြက္ပုိမုိေကာင္းမြန္လာၿပီး အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းကုိ ပုိလိို႔အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ helpguide.org မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

Source : helpguide.org

Photo : Balaguta Evgeniya

Unicode Font :

ရယျမောခွငျးဆိုတာ ပိုကျဆံမကုနျပဲနဲ့ အကြိုးကြေးဇူးတှအေမြားကွီး ရရှိစတေဲ့အရာလို့ သိထားခဲ့ဖူးတယျမဟုတျလား။ တကယျလညျး ရယျမောခွငျးဆိုတာ ပိုကျဆံတပွားတခပြျမှ မကုနျပဲ ကိုယျ့အတှကျ အကြိုးကြေးဇူးတှအေမြားကွီး သယျလာပေးတဲ့အရာပါ။ ရယျမောခွငျးကနေ သငျ ဘာတှရေနိုငျမလဲဆိုတော့….

(၁) စိတျညစျစရာတှကေို လြော့ကစြတေယျ

ရယျမောခွငျးဟာ စိတျဖိစီးမှုတှေ၊ ဒေါသဖွစျတာတှကေို လြော့ကစြပေါတယျ။ ပုံမှနျရယျနတေတျတဲ့ သူတစျယောကျအတှကျတော့ တောျရုံနဲ့စိတျဖိစီးမှုတှေ၊ ဝမျးနညျးမှုတှရေဲ့ဒဏျကို ခံရမှာမဟုတျပါဘူး။ အရာရာကို ဟာသဆနျတဲ့ ဖကျကနေ ကွညျ့တတျသူတစျဦးအတှကျ ပွဿနာတှကေိုဖွရှေငျးနညျးဟာလညျး သူမြားတှနေဲ့တူမှာမဟုတျလို့ စိတျညစျစရာတစျခုခုရှိလာရငျ ရယျမောနလေိုကျတာ အကောငျးဆုံးပါ။

(၂) ကယျလိုရီတှကေိုလောငျကြှမျးစတေယျ

ဝိုး…ဒီလိုဆို Gym ကိုတောငျ သှားနဖေို့မလိုတော့ဘူးပေါ့။ ထိုငျပွီး ရယျနရေုံပဲ။ ဟုတျပါတယျ…လေ့လာတှေ့ရှိမှုတှအေရတော့ တစျနေ့မှာ (၁၀)မိနစျကနေ (၁၅)မိနစျလောကျ အားရပါးရ ရယျနရေုံနဲ့ တစျနေ့တာ စားသောကျထားသမြှ ကယျလိုရီတှရေဲ့(၄၀)ရာခိုငျနှုနျးကို လောငျကြှမျးသှားစပေါသတဲ့။

(၃) နာကငြျမှုကိုလြော့ကစြတေယျ

တခြို့လူတှကေို မွငျဖူးတယျမို့လား။ တစျခုခုကွောငျ့ နာကငြျသှားတဲ့အခါ၊ဒဏျရာရသှားတဲ့အခါ နာလိုကျတာလို့ပွောပွီး ရှုံ့မဲ့နဖေို့ထကျ ရယျနကွေတာမြိုးလေ။ မနျဆာခြုးဆကျတက်ကသိုလျမှာ ပွုလုပျခဲ့တဲ့ လေ့လာတှေ့ရှိမှုတစျခုအရ ဟကျဟကျပကျပကျရယျမောနခွေငျးဟာ နာကငြျမှုကို အခြိနျခဏလောကျ မေ့လြော့သှားစနေိုငျတယျလို့  ဆိုပါတယျ။

(၄) အသကျရှညျတယျ

ဒါကတော့ ပွောနဖေို့တောငျမလိုပါဘူး။ ငယျငယျကတညျးက ကွားဖူးပွီးသားပဲလေ။ “ရယျသောသူ အသကျရှညျသညျ” ဆိုတာ။ နောျဝနေိုငျငံမှာ ပွုလုပျခဲ့တဲ့ လေ့လာတှေ့ရှိမှုအရ ရယျမောနတေတျတဲ့သူတှကေ ဘဝကို အကောငျးမွငျတတျကွသလို တခွားသူတှထေကျပိုပွီး အသကျရှညျရှညျနကွေရကွောငျး တှေ့ရှိခဲ့ရပါတယျ။

(၅) ကိုယျခံအားကောငျးစတေယျ

ရယျမောခွငျးဟာ ခန်ဓာကိုယျထဲက စိတျဖိစီးမှုနဲ့ဆိုငျတဲ့ ဟိုမုနျးတှကေို လြော့ခပြေးရုံသာမက ခန်ဓာကိုယျရဲ့ ခုခံအားစနစျကိုလညျး ကောငျးမှနျစပေါသတဲ့။ ရယျမောလိိုကျတဲ့အခြိနျမှာ ခန်ဓာကိုယျမှာရှိတဲ့ အဆုတျဟာ လဝေငျလထှေကျပိုမိုကောငျးမှနျလာပွီး အသကျရှူလမျးကွောငျးကို ပိုလိို့အထောကျအကူ ဖွစျစတေယျလို့ helpguide.org မှာ ဖောျပွထားပါတယျ။

Source : helpguide.org

Photo : Balaguta Evgeniya

Comment here