Health

ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ျဖတ္လိုက္တဲ့အခါ သင့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္လာမယ့္အရာမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

Zawgyi Font :

၀ိတ္ခ်ခ်င္လို႔၊ ခႏၶာကိုယ္အခ်ိဳးအစားထိန္းသိမ္းခ်င္လို႔ စသျဖင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေနထိုင္စားေသာက္မႈပံုစံကို ေျပာင္းလဲရတာဟာ လူေတြအတြက္ အနည္းငယ္ ကသိကေအာက္ ႏိုင္လွပါတယ္။ လူအမ်ားစု အစာေရွာင္္ၾကတဲ့အထဲ ယေန႔ေခတ္မွာ အမ်ားဆံုးေရွာင္ၾကဥ္ၾကတဲ့ အစားအေသာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ဘက္မွာေတာ့ ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ျဖတ္လိုက္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အရာေတြကို insider ကေနတဆင့္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ျဖတ္ပစ္လိုက္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို လံုး၀ေရွာင္လိုက္ျပန္ရင္လည္း က်န္းမာေရးအတြက္ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ပရိုတိန္းနဲ႔ အရိုးကိုဖြဲ႔စည္းျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္ေတြကို ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြဆီကပဲ အဓိကရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးပညာသေဘာအရ ကိုယ့္မွာ ေရာဂါတစ္ခုခုမရွိပါပဲနဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြ စားတာကို ေရွာင္တာမ်ိဳးမလုပ္ၾကဖို႔ အာဟာရသိပၸံရွင္တစ္ဦးက ဆိုပါတယ္။

ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြအစားနည္းလာတဲ့အခါ ေလဆန္ ေလတက္လာေတြ နည္းလာပါတယ္။ လူအမ်ားစုဟာ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ ခ်ိစ္၊ ႏို႔နဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္ေတြကိုစားၿပီးတဲ့အခါ အစာေျခဖ်က္ရာမွာ အခက္အခဲရွိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလပြတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ျဖတ္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အစာေျခစနစ္ပိုမိုတိုးတက္လာတာေၾကာင့္ ေလပြတာမ်ိဳးေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြဟာ အသားအရည္ေပၚမွာလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိေစပါတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြဟာ ၀က္ျခံေတြကို ပိုျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအဆိုိကို ယံုၾကည္သူေတြထဲမွာ ဂ်ဲနက္ဂရက္ဖ္ဆိုသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးလည္း ပါပါတယ္။ သူမကေတာ့ သူမဆီကို လာတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္ဟာ ၀က္ျခံျပႆနာနဲ႔ ေရာက္လာတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူမက ေဆးညႊန္းေပးခဲ့ေပမယ့္ ထိုလူနာဟာ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြ မစားပဲ ျဖတ္လိုက္ေတာ့မွ ေဆးအာနိသင္ဟာ ပိုထိေရာက္ၿပီး ၀က္ျခံေတြဟာ လ်င္ျမန္စြာ သက္သာလာခဲ့ေၾကာင္းေတြပါ ေျပာျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို လံုးလံုးၾကီး မစားပဲ ျဖတ္ေတာက္လိုက္ျပန္ရင္လည္း အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တတ္ပါတယ္။ ဒီလိုႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြထဲမွာ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ ဗီတာမင္ဒီ၊ ဗီတာမင္ေအ၊ ဗီတာမင္အီး၊ ပရိုတိန္း၊ ေဖာလိတ္နဲ႔ ဗီတာမင္ဘီ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ ပါ၀င္ပါတယ္။

အခုလို အာဟာရဓာတ္ၾကြယ္ၾကြယ္၀၀ ပါ၀င္ေနတဲ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မစားပဲေနတဲ့အခါ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တာေတြအျပင္ ကိုယ္ခံအားနည္းပါးတာေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ေရွာင္မယ္ မစားဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကယ္လ္ဆီယမ္ဓာတ္ခ်ိဳ႕တဲ့မႈမျဖစ္ရေလေအာင္ ကယ္လ္ဆီယမ္ ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ပဲႏို႔ရည္နဲ႔ လိေမၼာ္ရည္ေတြကို ေသာက္သံုးသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

Source : Insider

Photo : Pixabay

Unicode Font :

၀ိတျခခြငြျလို့၊ ခန်ဓာကိုယျအခြိုးအစားထိနျးသိမျးခငြျလို့ စသဖွငျ့ အကွောငျးအမြိုးမြိုးကွောငျ့ နေ့စဉျနထေိုငျစားသောကျမှုပုံစံကို ပွောငျးလဲရတာဟာ လူတှအေတှကျ အနညျးငယျ ကသိကအောကျ နိုငျလှပါတယျ။ လူအမြားစု အစာရှောငျျကွတဲ့အထဲ ယနေ့ခတျေမှာ အမြားဆုံးရှောငျကွဉျကွတဲ့ အစားအသောကျတစျမြိုးကတော့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှပေဲ ဖွစျပါတယျ။ အောကျဘကျမှာတော့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို ဖွတျလိုကျတဲ့အခါ ခန်ဓာကိုယျမှာ ဖွစျပေါျလာမယျ့ အရာတှကေို insider ကနတေဆငျ့ ဖောျပွပေးလိုကျပါတယျ။

နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို ဖွတျပစျလိုကျတဲ့အခါ ခန်ဓာကိုယျမှာ ကိုယျအလေးခြိနျကစြပေါတယျ။ ဒါပမေယျ့ ဒါတှကေို လုံးဝရှောငျလိုကျပွနျရငျလညျး ကနြျးမာရေးအတှကျ မကောငျးပါဘူး။ ဘာကွောငျ့လညျးဆိုတော့ ပရိုတိနျးနဲ့ အရိုးကိုဖှဲ့စညျးဖွစျပေါျစတေဲ့ ကယျလျဆီယမျဓာတျတှကေို နို့ထှကျပစ်စညျးတှဆေီကပဲ အဓိကရနိုငျပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ ဆေးပညာသဘောအရ ကိုယျ့မှာ ရောဂါတစျခုခုမရှိပါပဲနဲ့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှေ စားတာကို ရှောငျတာမြိုးမလုပျကွဖို့ အာဟာရသိပ်ပံရှငျတစျဦးက ဆိုပါတယျ။

နို့ထှကျပစ်စညျးတှအေစားနညျးလာတဲ့အခါ လဆေနျ လတေကျလာတှေ နညျးလာပါတယျ။ လူအမြားစုဟာ နို့ထှကျပစ်စညျးတှဖွေစျတဲ့ ခြိစျ၊ နို့နဲ့ ဒိနျခဉြျတှကေိုစားပွီးတဲ့အခါ အစာခွဖေကြျရာမှာ အခကျအခဲရှိကွပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ လပှေတာတှေ ဖွစျတတျပါတယျ။ နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို ဖွတျလိုကျတဲ့အခါမှာတော့ အစာခွစေနစျပိုမိုတိုးတကျလာတာကွောငျ့ လပှေတာမြိုးတှေ လြော့နညျးသှားတာပဲ ဖွစျပါတယျ။

နို့ထှကျပစ်စညျးတှဟော အသားအရညျပေါျမှာလညျး အကြိုးသကျရောကျမှုရှိစပေါတယျ။ လူတောျတောျမြားမြားက နို့ထှကျပစ်စညျးတှဟော ဝကျခွံတှကေို ပိုဖွစျစတေယျလို့ ဆိုပါတယျ။ ဒီအဆိိုကို ယုံကွညျသူတှထေဲမှာ ဂြဲနကျဂရကျဖျဆိုသူ အမြိုးသမီးတစျဦးလညျး ပါပါတယျ။ သူမကတော့ သူမဆီကို လာတဲ့ လူနာတစျယောကျဟာ ဝကျခွံပွဿနာနဲ့ ရောကျလာတာဖွစျကွောငျး၊ သူမက ဆေးညှှနျးပေးခဲ့ပမေယျ့ ထိုလူနာဟာ နို့ထှကျပစ်စညျးတှေ မစားပဲ ဖွတျလိုကျတော့မှ ဆေးအာနိသငျဟာ ပိုထိရောကျပွီး ဝကျခွံတှဟော လငြျမွနျစှာ သကျသာလာခဲ့ကွောငျးတှပေါ ပွောပွခဲ့တာ ဖွစျပါတယျ။

ဒါပမေယျ့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို လုံးလုံးကွီး မစားပဲ ဖွတျတောကျလိုကျပွနျရငျလညျး အာဟာရခြို့တဲ့တတျပါတယျ။ ဒီလိုနို့ထှကျပစ်စညျးတှထေဲမှာ ကယျလျဆီယမျ၊ ဗီတာမငျဒီ၊ ဗီတာမငျအေ၊ ဗီတာမငျအီး၊ ပရိုတိနျး၊ ဖောလိတျနဲ့ ဗီတာမငျဘီ အမြိုးမြိုးတို့ ပါဝငျပါတယျ။

အခုလို အာဟာရဓာတျကွှယျကွှယျဝဝ ပါဝငျနတေဲ့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို မစားပဲနတေဲ့အခါ အာဟာရခြို့တဲ့တာတှအေပွငျ ကိုယျခံအားနညျးပါးတာတှလေညျး ဖွစျနိုငျပါတယျ။ တကယျလို့ နို့ထှကျပစ်စညျးတှကေို ရှောငျမယျ မစားဘူးဆိုရငျတော့ ကယျလျဆီယမျဓာတျခြို့တဲ့မှုမဖွစျရလအေောငျ ကယျလျဆီယမျ ကွှယျဝစှာပါဝငျတဲ့ ပဲနို့ရညျနဲ့ လိမ်မောျရညျတှကေို သောကျသုံးသငျ့ကွောငျး ဖောျပွပေးလိုကျရပါတယျ။

Source : Insider

Photo : Pixabay

Comment here