Health

ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ရရွိႏိုင္တဲ့ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္….

<<< Zawgyi ၿဖင့္ဖတ္ရန္ >>>

မနက္မိုးလင္းတာနဲ႕ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ေသာက္လိုက္ရမွ ေက်နပ္တဲ့ ေကာ္ဖီခ်စ္သူေတြရွိမွာေပါ့ေနာ္။ ေကာ္ဖီဆိုင္ေကာင္းေကာင္းေလးေတြေရြးထိုင္တက္ျပီး ေရာက္တာနဲ႕အရင္ဆံုးဘာေကာ္ဖီမွာရမလဲဆိုတာစဥ္းစားတက္တဲ့ လူေတြေရာရွိလား။ ဒီလိုဆို ေကာ္ဖီခ်စ္သူေလးေတြအတြက္ ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ဘယ္လိုက်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရႏိုင္သလဲဆိုတာ ၾကည့္လိုက္ရေအာင္။

၁။ ေကာ္ဖီက သင့္ရဲ႕စြမ္းအားေတြကုိ ပိုတိုးျမင့္ေစျပီး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈေတြကိုေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

၂။ ေသြးထဲက အက္ဒရီနယ္လင္ (Adrenaline) ဓာတ္ကိုျမင့္မားေစျပီး ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေတြအတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေစပါတယ္။

၃။ ကိုယ္ခႏၶာကအဆီေတြေလာင္ကြ်မ္းဖို႕ကိုကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကဖင္းဓာတ္က သင့္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို ၁၁ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမင့္ျမန္ဆန္လာေစလို႕ပါ။

၄။ ဆိုဒါေတြနဲ႕မတူတာက ေကာ္ဖီက သင့္ရဲ႕ေသြးေပါင္ခ်ိန္ကိုမျမင့္တက္ေစပါဘူး။

၅။ ေကာ္ဖီမွာ ကယ္လိုရီမပါဝင္ပါဘူး။

၆။ ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့လူေတြမွာ အယ္ဇိုင္းမားေရာဂါ (Alzheimer’s Disease) ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေခ်ေလ်ာ့နည္းပါတယ္။ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ အမ်ိဳးအစား – ၂ (Type 2 Diabetes) ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းကို ၂၃ ကေန ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္အထိေလ်ာ့က်ေစျပီး ပါ့ကင္ဆန္ ေရာဂါ (Parkinson’s Disease) ျဖစ္ပြားမႈကို ၃၂ ကေန ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

၇။ တစ္ေန႕ကို ေကာ္ဖီ ၄ ခြက္ေလာက္တက္သူေတြမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေသေၾကာင္းၾကံစည္ႏိုင္မႈ ၅၃ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလ်ာ့က်ႏုိင္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ေကာ္ဖီက စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းကို အထိုက္အေလ်ာက္ဆန္႕က်င္ႏိုင္တဲ့အစြမ္းရွိလို႕ပါ။

၈။ ေကာ္ဖီမွာ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ဓာတ္ (Antioxidants) ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္လို႕ ခုခံအားစနစ္ကိုေကာင္းမြန္ေစျပီး ကင္ဆာအပါအဝင္တျခားေရာဂါမ်ားအႏၱရာယ္မွလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္္။

၉။ ေကာ္ဖီက ဦးေႏွာက္ရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကိုပိုျပီးျမင့္မားေစပါတယ္။

၁၀၊ ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ အေရျပားကင္ဆာျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ်ေလ်ာ့နည္းပါတယ္။

၁၁။ ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

၁၂။ ေကာ္ဖီကအသည္းအတြက္လည္းေကာင္းမြန္ျပီး အသည္းေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကိုလည္းေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

၁၃။ ေကာ္ဖီေသာက္တာက သင့္ကိုပိုျပီးေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္။

၁၄။ ေကာ္ဖီရဲ႕ရနံ႕ေလးကေတာင္ သင့္ရဲ႕စိတ္ဖိစီးမႈေတြကိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

<<< Unicode ဖွငျ့ဖတျရနျ >>>

မနကျမိုးလငျးတာနဲ့ကောျဖီတစျခှကျသောကျလိုကျရမှ ကြနေပျတဲ့ ကောျဖီခစြျသူတှရှေိမှာပေါ့နောျ။ ကောျဖီဆိုငျကောငျးကောငျးလေးတှရှေေးထိုငျတကျပွီး ရောကျတာနဲ့အရငျဆုံးဘာကောျဖီမှာရမလဲဆိုတာစဉျးစားတကျတဲ့ လူတှရေောရှိလား။ ဒီလိုဆို ကောျဖီခစြျသူလေးတှအေတှကျ ကောျဖီသောကျခွငျးကွောငျ့ဘယျလိုကနြျးမာရေးအကြိုးကြေးဇူးတှရေနိုငျသလဲဆိုတာ ကွညျ့လိုကျရအောငျ။

၁။ ကောျဖီက သငျ့ရဲ့စှမျးအားတှကေို ပိုတိုးမွငျ့စပွေီး ပငျပနျးနှမျးနယျမှုတှကေိုလြော့ခပြေးပါတယျ။

၂။ သှေးထဲက အကျဒရီနယျလငျ (Adrenaline) ဓာတျကိုမွငျ့မားစပွေီး ကိုယျလကျလှုပျရှားမှုတှအေတှကျ အဆငျသငျ့ဖွစျနစေပေါတယျ။

၃။ ကိုယျခန်ဓာကအဆီတှလေောငျကြှမျးဖို့ကိုကူညီပေးနိုငျပါတယျ။ ဘာကွောငျ့လညျးဆိုတော့ ကဖငျးဓာတျက သငျ့ခန်ဓာကိုယျရဲ့ဇီဝကမ်မဖွစျစဉျတှကေို ၁၁ရာခိုငျနှုနျးအထိ တိုးမွငျ့မွနျဆနျလာစလေို့ပါ။

၄။ ဆိုဒါတှနေဲ့မတူတာက ကောျဖီက သငျ့ရဲ့သှေးပေါငျခြိနျကိုမမွငျ့တကျစပေါဘူး။

၅။ ကောျဖီမှာ ကယျလိုရီမပါဝငျပါဘူး။

၆။ ကောျဖီသောကျတဲ့လူတှမှော အယျဇိုငျးမားရောဂါ (Alzheimer’s Disease) ဖွစျပေါျနိုငျခြလြေော့နညျးပါတယျ။ ဆီးခြိုရောဂါ အမြိုးအစား – ၂ (Type 2 Diabetes) ဖွစျပှားမှုနှုနျးကို ၂၃ ကနေ ၅၀ ရာခိုငျနှုနျးလောကျအထိလြော့ကစြပွေီး ပါ့ကငျဆနျ ရောဂါ (Parkinson’s Disease) ဖွစျပှားမှုကို ၃၂ ကနေ ၆၀ ရာခိုငျနှုနျးအထိလြော့ကစြပေါတယျ။

၇။ တစျနေ့ကို ကောျဖီ ၄ ခှကျလောကျတကျသူတှမှော ကိုယျ့ကိုယျကိုသကွေောငျးကွံစညျနိုငျမှု ၅၃ ရာခိုငျနှုနျးအထိ လြော့ကနြိုငျပါတယျ။ ဘာ့ကွောငျ့လညျးဆိုတော့ ကောျဖီက စိတျဓာတျကခြွငျးကို အထိုကျအလြောကျဆနျ့ကငြျနိုငျတဲ့အစှမျးရှိလို့ပါ။

၈။ ကောျဖီမှာ အငျတီအောကျဆီးဒငျ့ဓာတျ (Antioxidants) ကွှယျဝစှာပါဝငျလို့ ခုခံအားစနစျကိုကောငျးမှနျစပွေီး ကငျဆာအပါအဝငျတခွားရောဂါမြားအန်တရာယျမှလညျး ကာကှယျပေးနိုငျပါတယျျ။

၉။ ကောျဖီက ဦးနှောကျရဲ့စှမျးဆောငျရညျတှကေိုပိုပွီးမွငျ့မားစပေါတယျ။

၁၀၊ ကောျဖီသောကျတဲ့အမြိုးသမီးတှမှော အရပွေားကငျဆာဖွစျပှားနိုငျခြလြေော့နညျးပါတယျ။

၁၁။ ကောျဖီသောကျခွငျးကွောငျ့နှလုံးရောဂါဖွစျနိုငျခြကေို ၂၁ ရာခိုငျနှုနျးအထိလြော့ခပြေးပါတယျ။

၁၂။ ကောျဖီကအသညျးအတှကျလညျးကောငျးမှနျပွီး အသညျးရောဂါဖွစျနိုငျခြကေိုလညျးလြော့ကစြပေါတယျ။

၁၃။ ကောျဖီသောကျတာက သငျ့ကိုပိုပွီးပြောျရှှငျစပေါတယျ။

၁၄။ ကောျဖီရဲ့ရနံ့လေးကတောငျ သငျ့ရဲ့စိတျဖိစီးမှုတှကေိုလြော့ကစြပေါတယျ။

Ref : LIfestyle

Comment here